ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА

Титул Православие в основании общеобразовательной школы Введение в Православие Великие праздники
Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей  Богородицы и Приснодевы Марии

 

 ПРАВОСЛАВНЫЙ КОМПОНЕНТ ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
«ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВНОЙ ВЕРЫ И КУЛЬТУРЫ»

НАЧАЛЬНЫЙ УРОВЕНЬ

ВВЕДЕНИЕ В ПРАВОСЛАВИЕ

Великие двунадесятые праздники. Урок

ВВЕДЕНИЕ ВО ХРАМ
ПРЕСВЯТОЙ ВЛАДЫЧИЦЫ НАШЕЙ БОГОРОДИЦЫ И ПРИСНОДЕВЫ МАРИИ

 

Вхо́дъ во хра́мъ прест҃ы́ѧ влⷣчцы на́шеѧ бцⷣы и҆ приснодѣ́вы марӏ́и.
Мѣ́сѧца ное́мврӏ̈а въ к҃а-й де́нь.

На ма́лѣй вече́рни.

Ѿ гдⷭ҇а прӏ̈и́мше ѡ҆бѣща́нӏ̈ѧ пло́дъ, ӏ҆ѡакӏ́мъ и҆ а҆́нна бж҃ӏ̈ю мт҃рь, благопрӏ̈ѧ́тнꙋ же́ртвꙋ, въ хра́мъ введо́ша дне́сь, и҆ заха́рӏ̈а, вели́кӏ̈й а҆рхӏ̈ере́й, благослови́въ, прӏ̈ѧ́тъ.

Ст҃ы́хъ ст҃а́ѧ во ст҃ы́хъ ѡ҆бита́ти досто́йнѡ введе́сѧ, ꙗ҆́кѡ бг҃опрӏ̈ѧ́тна же́ртва. и҆ сӏ̈ю̀ дѣ́вы, добродѣ́тельми благоꙋкраша́емы, впредѝ свѣщеносѧ́ще, приведо́ша гдⷭ҇ꙋ, ꙗ҆́коже сосꙋ́дъ свѧще́ннѣйшӏ̈й.

На малой вечерне

От Го́спода принявши обеща́ния плод, Иоаки́м и А́нна Бо́жию Ма́терь, благоприя́тну же́ртву, в храм ввели днесь, и Заха́рия, вели́кий архиере́й, благослови́в, принял.

Святы́х свята́я во святы́х обитать досто́йно ввелася, я́ко Богу прия́тная же́ртва. И Сию́ де́вы, доброде́телями благоукраша́емые, впреди́ свещонося́ще, привели Го́споду, я́ко же сосу́д свяще́ннейший.

Да ѿве́рзетсѧ две́рь бг҃опрӏ̈ѧ́тнагѡ хра́ма: хра́мъ бо всѣ́хъ цр҃ѧ̀ и҆ престо́лъ дне́сь со сла́вою внꙋ́трь прӏ̈е́мъ, ӏ҆ѡакӏ́мъ возлага́етъ, ѡ҆свѧти́въ гдⷭ҇ꙋ, ѿ негѡ̀ и҆збра́ннꙋю въ мт҃рь є҆гѡ̀.

Да отверзется дверь Богу приятного храма: храм ибо всех Царя́ и Престол, днесь со славою внутрь принял, Иоаким возлагает, освятив Господу, от Него́ избранную в Матерь Его.

 Тропáрь

Дне́сь благоволе́нӏ̈ѧ бж҃ӏ̈ѧ пред꙽ѡбраже́нӏ̈е, и҆ человѣ́кѡвъ спасе́нӏ̈ѧ проповѣ́данӏ̈е, въ хра́мѣ бж҃ӏ̈и ꙗ҆́снѡ дв҃а ꙗ҆влѧ́етсѧ и҆ хрⷭ҇та̀ всѣ̑мъ предвозвѣща́етъ. то́й и҆ мы̀ велегла́снѡ возопӏ̈и́мъ: ра́дꙋйсѧ, смотре́нӏ̈ѧ зижди́телева и҆сполне́нӏ̈е.

Тропарь

Сегодня благоволе́ния Божия предварительное изображение, и челове́ков спасе́ния проповедование. В хра́ме Божием ясно Де́ва явля́ется и Христа́ всем предвозвеща́ет. Потому и мы велегла́сно возопием: радуйся, Предопределения Создателя исполнение.

 

На вели́цѣй вече́рни.

Дне́сь, вѣ́рнӏ̈и, ликовствꙋ́имъ, во ѱалмѣ́хъ и҆ пѣ́снехъ гдⷭ҇еви пою́ще, и҆ чтꙋ́ще тогѡ̀ свѧще́ннꙋю сѣ́нь, ѡ҆дꙋшевле́нный кӏ̈вѡ́тъ, невмѣсти́мое сло́во вмѣсти́вшꙋю: приво́дитсѧ бо гдⷭ҇еви, па́че є҆стества̀ пло́тӏ̈ю младе́нствꙋющи, и҆ ст҃и́тель вели́кӏ̈й заха́рӏ̈а прӏ̈е́млетъ съ весе́лӏ̈емъ сӏ̈ю̀, ꙗ҆́кѡ бж҃ӏ̈е жили́ще.

На великой вечерне

Днесь, ве́рные, ликуем, во псалмах и пе́снях Го́споду воспевая и чтя Его́ свяще́нную Тень, одушевле́нный Ковчег, невместимое Сло́во вместившую: приво́дится ибо Го́споду, выше природы пло́тью младенствуя, и святи́тель вели́кий Заха́рия принимает с весе́лием Сию́, я́ко Божие Жилище.

Дне́сь хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный ст҃ы́ѧ сла́вы хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, є҆ди́на въ жена́хъ бл҃гослове́ннаѧ, чⷭ҇таѧ приво́дитсѧ въ хра́мъ зако́нный жи́ти во ст҃ы́хъ: и҆ ра́дꙋютсѧ съ не́ю ӏ҆ѡакӏ́мъ и҆ а҆́нна дꙋ́хомъ, и҆ дѣ́вственнӏ̈и ли́цы гдⷭ҇еви пою́тъ, ѱало́мски воспѣва́юще и҆ чтꙋ́ще мт҃рь є҆гѡ̀.

Днесь Храм одушевленный святой сла́вы Христа́ Бо́га на́шего, едина в жена́х Благослове́нная Чи́стая, приво́дится в храм зако́нный жи́ть во святы́х; и ра́дуются с Не́ю Иоаки́м и А́нна ду́хом, и де́вственные ли́ца Го́сподеви пою́т, псалмами воспевая и почитая Ма́терь Eго́.

Ты̀ прⷪ҇ро́кѡвъ проповѣ́данӏ̈е, а҆пⷭ҇лѡвъ сла́ва, и҆ мꙋ́ченикѡвъ похвала̀, и҆ всѣ́хъ земноро́дныхъ ѡ҆бновле́нӏ̈е, дв҃о мт҃и бж҃ӏ̈ѧ: тобо́ю бо бг҃ꙋ примири́хомсѧ. тѣ́мже чти́мъ твоѐ въ хра́мъ гдⷭ҇ень вхожде́нӏ̈е, и҆ со а҆́гг҃ломъ всѝ пѣ́сненнѡ, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀, пречⷭ҇таѧ, вопӏ̈е́мъ, твои́ми моли́твами спаса́емӏ̈и.

Ты – проро́ков проповедь, апо́столов сла́ва, и му́чеников похвала́, и всех земноро́дных обновле́ние, Де́во Ма́ти Бо́жия: Тобо́ю ибо с Бо́гом примири́мся. Те́м же чтим Твое́ в храм Госпо́день вхожде́ние и со А́нгелом все пе́снопением, «ра́дуйся», Тебе́, Пречи́стая, вопие́м, Твои́ми моли́твами спаса́емые.

 

 

Паримии праздника на вечерней

а҃. И҆схо́да чте́нӏ̈е. [Глава̀ м҃]. Исх 40:1–5, 9–10, 16, 34–35

в҃. Ца́рствъ тре́тӏ̈ихъ чте́нӏ̈е. [Глава̀ и҃]. 3 Цар 7:51А; 8:1, 3–7, 9–11

г҃. Прⷪ҇ро́чества ӏ҆езекӏ́илева чте́нӏ̈е. [Глава̀ м҃г и҆ м҃д]. Иез 43:27; 44:1–4

 

Се́ргӏ̈а а҆гӏ̈ополӏ́та:

Дне́сь, собо́ри вѣ́рныхъ соше́дшесѧ, дꙋхо́внѣ да торжествꙋ́имъ, и҆ бг҃оѻтрокови́цꙋ, дв҃ꙋ и҆ бцⷣꙋ, въ хра́мъ гдⷭ҇ень приводи́мꙋ, благоче́стнѡ восхва́лимъ, пред꙽избра́ннꙋ ѿ всѣ́хъ родѡ́въ, во ѡ҆би́телище всѣ́хъ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ и҆ бг҃а: дѣ̑вы, свѣщы̀ носѧ́ще, пред꙽иди́те, приснодв҃ы чтꙋ́ще честно́е происхожде́нӏ̈е, ма́тєри, печа́ль всю̀ ѿложи́вше, ра́достнѡ спослѣ́дствꙋйте мт҃ри бг҃а быва́ющей, и҆ ра́дости мӏ́ра хода́таицѣ. всѝ ѹ҆́бѡ ра́достнѡ, є҆́же ра́дꙋйсѧ, со а҆́гг҃ломъ возопӏ̈и́мъ ѡ҆бра́дованнѣй, при́снѡ молѧ́щейсѧ ѡ҆ дꙋша́хъ на́шихъ.

Сергия Агиополита:

Днесь собо́ры ве́рных, соше́дшись, духо́вно да торжеству́ем и Богоoтрокови́цу Де́ву и Богоро́дицу, в храм Госпо́день приводимую, благочестиво восхва́лим, предизбранную от всех родо́в, быть обителью всех Царя́ Христа́ и Бо́га. Де́вы, свечи неся, впереди идите, Присноде́вы почитая честно́е происхожде́ние. Ма́тeри, печа́ль всю отложив, ра́достно последуйте Ма́тери Бо́га быва́ющей и ра́дости ми́ра Хода́таице. Все ибо ра́достно, ра́дуйся, со А́нгелом возопием Обрадованной, всегда моля́щейся о душах наших.

 

На ѹ҆́трени.

Пра́ведныхъ пло́дъ ӏ҆ѡакӏ́ма и҆ а҆́нны прино́ситсѧ бг҃ꙋ во свѧти́лище ст҃о́е, пло́тӏ̈ю младе́нствꙋющи, пита́тельница жи́зни на́шеѧ, ю҆́же благословѝ свѧще́нный заха́рӏ̈а: сӏ̈ю̀ всѝ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃ӏ̈ю, вѣ́рнѡ да ѹ҆блажи́мъ.

На утрени

Пра́ведных плод, Иоаки́ма и А́нны, прино́сится Бо́гу во святи́лище свято́е, пло́тью младенствующая, Пита́тельница Жи́зни на́шей, Её же благослови́л свяще́нный Заха́рия: Сию́ все я́ко Ма́терь Бо́жию ве́рно да ублажи́м.

Полѷеле́й и҆ велича́нӏ̈е:

Велича́емъ тѧ̀, прест҃а́ѧ дв҃о, бг҃оизбра́ннаѧ ѻ҆трокови́це, и҆ чти́мъ є҆́же въ хра́мъ гдⷭ҇нь вхожде́нӏ̈е твоѐ.

Полиелей и величание

Велича́ем Тебя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим е́же в храм Госпо́день вхожде́ние Твое́.

 

Евангелие на утрени

Є҆ѵⷢ҇лӏ̈е лꙋкѝ, зача́ло д҃. Лк 1:39–49, 56

 

вмѣ́стѡ Моли́твами бцⷣы:

Сла́ва: Дне́сь хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный и҆ вели́кагѡ цр҃ѧ̀ въ хра́мъ вхо́дитъ, томꙋ̀ ѹ҆гото́ватисѧ въ бжⷭ҇твенное жили́ще: лю́дӏ̈е весели́тесѧ.

И҆ ны́нѣ: Поми́лꙋй мѧ̀ бж҃е, по вели́цѣй ми́лости твое́й, и҆ по мно́жествꙋ щедро́тъ твои́хъ, ѡ҆чи́сти беззако́нӏ̈е моѐ.

Стӏ̈хи́ра, самогла́сна, гла́съ д҃:

Дне́сь бг҃овмѣсти́мый хра́мъ бцⷣа въ хра́мъ гдⷭ҇ень приво́дитсѧ, и҆ заха́рӏ̈а сӏ̈ю̀ прӏ̈е́млетъ: дне́сь ст҃а̑ѧ ст҃ы́хъ ра́дꙋютсѧ, и҆ ли́къ а҆́гг҃льскӏ̈й та́инственнѡ торжествꙋ́етъ. съ ни́миже и҆ мы̀ пра́зднꙋюще дне́сь, съ гаврӏ̈и́ломъ возопӏ̈и́мъ: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ, гдⷭ҇ь съ тобо́ю, и҆мѣ́ѧй ве́лӏ̈ю ми́лость.

Вместо Моли́твами Богоро́дицы:

Слава… Днесь Храм одушевле́нный и Вели́каго Царя́ в храм вхо́дит, Тому́ приготовиться в Боже́ственное жили́ще. Лю́ди, весели́теся.

И ныне… Поми́луй мя, Бо́же, по вели́кой ми́лости Твое́й и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́.

Стихира самогласна

Днесь Бога вместивший храм, Богоро́дица, в храм Госпо́день приво́дится, и Заха́рия Сию́ прие́млет. Днесь Свята́я Святы́х ра́дуется, и лик А́нгельский та́инственно торжеству́ет. С ни́ми же и мы, пра́зднующе днесь, с Гаврии́лом возопием: «Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, име́яй ве́ликую ми́лость».

Конда́къ

Пречⷭ҇тый хра́мъ сп҃совъ, многоцѣ́нный черто́гъ и҆ дв҃а, сщ҃е́нное сокро́вище сла́вы бж҃ӏ̈ѧ, дне́сь вво́дитсѧ въ до́мъ гдⷭ҇ень, благода́ть совводѧ́щи, ꙗ҆́же въ дс҃ѣ бжⷭ҇твенномъ, ю҆́же воспѣва́ютъ а҆́гг҃ли бж҃ӏ̈и: сӏ̈ѧ̀ є҆́сть селе́нӏ̈е нбⷭ҇ное.

Кондак

Пречи́стый храм Спа́са, многоце́нный черто́г и Де́ва, свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жьей, днесь вво́дится в дом Госпо́день, благода́ть собою вводя́, как же в Ду́хе Боже́ственном, Её же воспева́ют А́нгелы Бо́жьи: Сия́ есть жилище Небе́сное.

Пѣ́снь є҃.

Їрмо́съ: Ѹ҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ въ честнѣ́мъ вхожде́нӏ̈и твое́мъ: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, внꙋ́трь вошла̀ є҆сѝ въ хра́мъ бж҃ӏ̈й, ꙗ҆́коже чⷭ҇тѣ́йшӏ̈й хра́мъ, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Песнь 5

Ирмос: Ужасаются все, созерцая честное вхожде́ние Твое́. Ты ибо, Неискусобра́чная Де́во, внутрь вошла́, в храм Бо́жий, как же Честне́йший Храм, всем воспева́ющим Тебя мир подающая.

Свѧще́нӏ̈е сла́вное и҆ свѧще́нное возложе́нӏ̈е дне́сь пречⷭ҇таѧ дв҃а, возложи́вшисѧ въ хра́мъ бж҃ӏ̈й, всецр҃ю̀ на́шемꙋ, бг҃ꙋ є҆ди́номꙋ въ жили́ще соблюда́етсѧ, ꙗ҆́кѡ вѣ́сть са́мъ.

Добро́тꙋ, пречⷭ҇таѧ, дꙋшѝ твоеѧ̀ зрѧ̀ нѣ́когда, вѣ́рою заха́рӏ̈а возопѝ: ты̀ є҆сѝ и҆збавле́нӏ̈е, ты̀ є҆сѝ всѣ́хъ ра́дость, ты̀ є҆сѝ воззва́нӏ̈е на́ше, є҆́юже невмѣ́стный вмѣще́нъ мнѣ̀ ꙗ҆ви́тсѧ.

Святилище, сла́вная и свяще́нная Жертва, днесь Пречи́стая Де́ва, возложившая Себя в храм Бо́жий, Всецарю́ на́шему Бо́гу Еди́ному в жили́ще соблюда́ется, я́ко ведает Сам.

Великолепие, Пречи́стая, души́ Твоей созерцая не́когда, ве́рою Заха́рия возопи́л: Ты избавле́ние, Ты всех ра́дость, Ты воззва́ние на́ше, Е́ю же вмещенный Невме́стный мне явится.

 

На лӏ̈тꙋргӏ́и.        На литургии

А҆пⷭ҇лъ ко є҆вре́ємъ зача́ло т҃к. Послание к Евреям, зачало 320. Евр.9:1-7

Є҆ѵⷢ҇лӏ̈е лꙋкѝ, зача́ло н҃д. Евангелие от Луки, зачало 54. Лк.10:38–42; 11:27–28

Вмѣ́стѡ Досто́йно:

А҆́гг҃ли, вхожде́нӏ̈е пречⷭ҇тыѧ зрѧ́ще, ѹ҆диви́шасѧ, ка́кѡ дв҃а вни́де во ст҃а̑ѧ ст҃ы́хъ.

Ӏ҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нномꙋ бж҃ӏ̈ю кӏ̈вѡ́тꙋ, да ника́коже ко́снетсѧ рꙋка̀ скве́рныхъ, ѹ҆стнѣ́ же вѣ́рныхъ бцⷣѣ немо́лчнѡ, гла́съ а҆́гг҃ла воспѣва́юще, съ ра́достӏ̈ю да вопӏ̈ю́тъ: и҆́стиннѡ вы́шши всѣ́хъ є҆сѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ.

Вместо Досто́йно:

А́нгелы, вхожде́ние Пречи́стой созерцая, удивляются: ка́к Де́ва вошла во свята́я святы́х?

Ирмос: Я́ко к одушевле́нному Бо́жьему ковчегу, да никогда не ко́снется рука́ скве́рных, уста же ве́рных Богоро́дице немо́лчно, глас А́нгела воспевая, с ра́достью да вопию́т: и́стинно, вы́ше всех есть, Де́во Чи́стая.

 

Задание урока

Прочитать предлагаемые к уроку тексты Святого Писания, комментарии на них святых отцов, историю праздника «Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии». См…

Прочитать предлагаемые тексты праздничного богослужения, их толковый перевод, научиться правильно их читать на церковнославянском языке и объяснять смысл. Учебное пособие по церковнославянской азбуке. См…

Письменно кратко ответить в дневнике чтения Писания на предлагаемые ко всем текстам вопросы, с использованием Писания по указанным и иным ссылкам. В качестве рабочей тетради для ответов допустимо использовать всю данную страницу или её тексты.

Проконтролировать чтение церковнославянских текстов, в том числе, в небольших группах или в парах в воскресной школе.

Обсудить ответы на все тексты в воскресной приходской школе, при необходимости откорректировать.

Выучить наизусть тропарь праздника и текст Священного Писания:
«Рождество Иисуса Христа было так: по обручении Матери Его Марии с Иосифом, прежде нежели сочетались они, оказалось, что Она имеет во чреве от Духа Святаго.
19 Иосиф же муж Ее, будучи праведен и не желая огласить Ее, хотел тайно отпустить Ее.
20 Но когда он помыслил это, - се, Ангел Господень явился ему во сне и сказал: Иосиф, сын Давидов! не бойся принять Марию, жену твою, ибо родившееся в Ней есть от Духа Святаго;
21 родит же Сына, и наречешь Ему имя Иисус, ибо Он спасет людей Своих от грехов их.
22 А все сие произошло, да сбудется реченное Господом через пророка, который говорит:
23 се, Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему Еммануил, что значит: с нами Бог» (Мф.1:18-23).

Написать небольшое эссе (при немощи, рассказать устно) на основании Святого Писания и истории праздника «Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии» на тему:
- Мария Дева – Ковчег и Храм одушевленный.
- Мария Дева – Святое Святых во храме Божьем.
- Какие чудеса и блага даровал мне увидеть и обрести Господь по молитве перед иконой праздника «Вход во храм Пресвятой Владычицы»?
- Как смиренный Христу и Богу человек становятся храмом Духа Святого и входит в Храм Божий?

Сдать свою работу на проверку преподавателю, обменяться мнениями с соучениками воскресной школы и в семье… Лучшие работы, испросив благословения у настоятеля храма, опубликовать в блоге, средствах массовой информации прихода, епархии или иных.

Дополнительно

Прочитать службу празднику по Минее праздничной на церковнославянском языке и, параллельно, в современном толковом переводе. Научиться пересказывать смысл текстов.
- Найти в Священном Писании духовные основания богослужебных текстов и истории праздника «Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии».
- Определить значимость отдельных молитвословий и всей службы для личного духовного роста и спасения.

Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей
 Богородицы и Приснодевы Марии
(21 октября / 4 декабря)

На малой вечерне

Как приняли благочестивые Иоаким и Анна Дитя?
В качестве кого ввели Дитя во храм? Рим.12:1
Кто принял во храме Плод обещания Бога?

 

Куда велась Мария Дева? Исх.26:30-37; 3Цар.8:6-9
Как Она при этом называется? Евр.9:1-7
Что находилось во Святом Святых? Исх.25:8-22; 26:33-34;
Кто, как и в каком качестве привел Её к Господу? Мф.1:18

 

Кого принимает ныне храм внутрь? Мф.1:18-21
Куда возлагает Иоаким Жертву Богу? Исх.25:23-30; 39:36
Кого и для чего посвящает храму Иоаким? Мф.1:25; Лук.2:7

 

Тропарь

Что сегодня изображается и проповедуется? Мф.1:22,23
Кто является во храме Божием? Ис.7:14; 9:6
Кого предвозвещает Дева? Ис.7:14; 9:6
Что велегласно восклицаем? Еф.1:5

 
На великой вечерне

Кого и как днесь воспеваем?
Почему Богородица называется Тенью Бога? Пс.30:21; 90:1; 120:5; Еккл.7:11,12; Мар.4:32; Деян.5:15
Почему Богородица называется Ковчегом Спасения? Быт.6:7-18; Лук.17:27; Евр.11:7
Почему Богородица называется Ковчегом Завета? Исх.25:16; 3Цар.8:6-9; Евр.9:4. Втор.10:1-5 и Мф.1:18-23
Почему Богородица называется Ковчегом Откровения? Исх.26:33 и Ин.1:18
В качестве кого принимает Захария Сию? Исх.25:8,9; Лук.1:28-35
Как святые во Христе становятся Божьими жилищами? Ин.14:15-17,23; 1:11-13

Как и почему так величаем Пречистую Деву?
Почему в песнопениях Господу Дитя Мария ныне величается как Матерь Его?

 

Как и почему так величаем Деву Матерь Божию?
Пророков проповедью? Быт.3:15; Исх.3:2; Ис.7:14; 9:6
Апостолов славою? 1Фесс.2:20
Мучеников похвалою? Лук.2:35
Земнородных обновление? Мф.1:21
Примирительницею с Богом? Мф.1:21,23
Молитвами Спасительницей? Лук.1:30-31; Прит.15:29; Иак.5:16; 1Пет.3:12;
Так почему же чтим ныне Вхождение Марии Девы во храм?

 

Паримии

Исх 40:1–5, 9–10, 16, 34–35

Каково устройство скинии? 40:1–5
Как освящалась скиния, чего символом является елей? 40: 9–10
Чье повеление выполняют святые и освящающие? 40:16
Что покрывало скинию от чего была на скинии сень (тень)?
40:34–35,38
Какие прообразы скинии и её устройства указывают на Богородицу и Её Ведение во храм? (См. сегодняшние молитвословия)

3 Цар 7:51А; 8:1, 3–7, 9–11

Что народ воздвиг взамен скинии и что принес туда, так же и царь? 3 Цар 7:51
Что было перенесено в храм? 3 Цар 8:1
Кто внес в храм ковчег и кто ввел в храм Богородицу, что нес народ в храм и Богу? 3 Цар 8:3–7
В чем схожесть ковчега завета и Богородицы? 3 Цар 8:9–11 и Мф.1:18-23

Иез 43:27; 44:1–4

Что происходило в восьмой день во храмовом богослужении? Иез 43:27
Какую благоугодную Богу жертву принесли Иоаким и Анна? Рим.12:1
Какое основание таинства Крещения во имя Отца и Сына и Святого Духа, ныне совершаемого над младенцами, вводящего их в святую живую жертву Богу в Его вечное Царство, жизнь и славу? Быт.17:12-14; Лев.12:3; Лук.1:59; Фил.3:5  
Какой прообраз открывается нам в пророчестве о Приснодеве (всегда, и до, и после рождения Сына Божия девственности) Марии Богородицы? Иез 44:1–4

 

Сергия Агиополита:

Что празднуем и кого восхваляем, можем ли подробно пересказать?
Как часто Мария Дева Матерь Божья молится о нас?

 

 

На утрени

Как нам должно ублажать Матерь Божью? Лук.1:48; 2Кор.6:16-18

Полиелей и величание

Кого величаем и что чтим?

 

Лк 1:39–49, 56

Как Мария Дева удостоверилась в истинности сказанного Ей Архангелом Гавриилом? 1:26-45
Как соотносится величие Бога и значимость (величина) человека? 1:46-49
Как смирение ведет человека к истинному достоинству? 1Пет.5:1-6
Чем отличается смирение человека человеку и человека Богу? Мф.7:21; 12:50; Ин.6:38; 1Фесс.2:4
О чем необходимо помнить, пребывая в гостях? 1:56
Сколько времени понадобилось воспитанной в храме Марии Деве, чтобы, наблюдая за отношениями Елисаветы и Захарии, научиться святой семейной жизни с хранителем Её девственности обручником Иосифом, его детьми и Иисусом Сыном Божьим? 1:56

 

Вместо Моли́твами Богоро́дицы:

Как Церковь величает Входящую ныне во храм?
О чем просим Обитавшего во Храме одушевленном?
Стихира самогласна

Что и как празднуем? 

 

Кондак

Кто, в сущности и её многообразии, днесь вводится во храм?


Песнь 5

Ирмос

Как созерцают Вхождение Пресвятой во храм?
Что подает нам Пречистая Богородица?

Кто и зачем вводит Пречистую Деву во храм?

Что воскликнул Захария, узрев Пречистую?
Кто такой Невместимый, но вмещенный Марией Девой, Которого ожидает Захария?

 

 

На литургии

Евр.9:1-7

О каком святилище имел постановление первый Завет? 9:1; Чис.9:15
Как была устроена Скиния первая (передвижной храм)? 9:2; 8:5; Исх.25:8-40; Деян.7:44
На какие части делилась Скиния? 9:2,3; Исх.25-30, 36-39
Что было в «святом» Скинии?
Что было в «святая святых» Скинии?
Каково было устройство Ковчега Завета и что там находилось? Исх.25:10-22
Что обозначает золотой сосуд с манной? 9:4; Исх.16:8,15,33-35; Ин.6:32-35
Что обозначает жезл Ааронов расцветший? 9:4; Чис.17:8; 16:1-18:1
Что несли народу Скрижали Завета? 9:4; Исх.24:12; 31:18; 32:15-19; 34:1,4,29; Втор.10:1-5; 2Кор.2:17; 3:3

Что было прообразом Пречистой Богородицы, носившей в Себе Сына Божия: Хлеб жизни, Царя царей и Слово Божье? Ин.6:32-35; Лук.1:31-33; Ин.1:1-4, 11-14
Почему Богородица была введена в храм после утери Ковчега Завета? 3Цар.8:21; Исх.3:4-6; 25:22; 30:6,36. Лук.2:11; Ин.1:14
Почему это зачало из Апостола читается на праздник Введения во храм Пречистой Девы Марии? 9:1-5
Кого и как Богородица покрывает ныне, как носила в чреве Сына Божия? 9:6,7,1-15,28; Ин.2:3; 3:2-7; Еф.5:18

Лк.10:38–42; 11:27–28

О чем заботилась Мария и о чем – Марфа, приняв Христа под покров своего дома?
Почему Христос укорил Марфу в суете?
Почему многое, сверх потребного, угощение или что-либо иное является бесполезной, а часто разрушительной или даже погибельной суетой?

Что из всего потребного человеку является самым важным и незаменимым, в чем Господь похвалил Марию? 10:42; Мф.6:33
Что особенное было у Марфы и Марии, что Христос часто входил именно в их дом? Ин.14:15-17,21,23

Почему послушание Христу Богу лучше самовольного труда или иной даже искренней жертвы на пути в Дом Бога, к Его любви и жизни? 1Цар.15:22,23; Исх.19:5; Еккл.4:17; Прит.21:3; Пс.50:18,19

Имена Мария и Марфа обозначают – Госпожа, но как человеку стать истинно управляющим своей жизни, способным войти в Дом Божий и принять Бога в храм своей души и обители? 1Петр.5:1-6; 3:1-9; 2:17; Еф.6:1-4; Рим.6:13,19; Ин.15:5

Как Мария Дева обрела высшую во все времена честь – быть Матерью Божией и Его Храмом одушевленным? Лук.1:38,48-53

Что кроме мудрости, силы и власти в своем уделе дарует Бог внимательно слушающим и соблюдающим Слово Божье? 11:27,28

Вместо Досто́йно:

Как Дева вошла во Святая Святых? Лук.1:27-38

Ирмос: В чем схожесть и в чем разница между Матерью Божьей и Ковчегом скинии и храма?

История

Какой обет Богу дали праведные Иоаким и Анна?
Когда святые родители Марии Девы Богородицы исполнили свой обет?
Как Пречистую Марию привели в храм, и как там встретили?
Как Она вошла в храм?
Что и как сделал первосвященник?
Кому вручили праведные Иоаким и Анна дитя?
Где воспитывалась Мария Дева?
Какова была зрелость и воспитание Марии Девы, судя по Её общению с Архангелом Гавриилом (Лук.1:25-38) и по молитве «Величит душа Моя Господа…» (Лук.1:46-55)

Какова была земная жизнь Пресвятой Богородицы? 1Пет.3:2-5

Кто построил в Иерусалиме храм в честь «Введения во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии»?

Почему данный праздник является предвозвестим благоволения Божия к человеческому роду, проповедью спасения, обетованием Христова пришествия?

 

 

Электронная почта: vcsl-k@ya.ru; sl@sancti.ru, csl@ukrpost.ua

Опубликовано: 2017.12.02
Редакция:

Калашников Ю.В. Введение в Православие. Великие двунадесятые праздники. Урок. Введение во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии. [Электронный ресурс] / Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». ISSN 2078-8932. URL: http://sancti.ru/sl/hs/intr-pre/min/1204-intrtmpl.htm (дата обновления:  2017.12.02).

 

ПРАВИЛА САЙТА

ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА ОФИЦИАЛЬНЫЙ САЙТ © КАЛАШНИКОВ Ю.В. 2017