|
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА православное богословие, культура, образование и право Школа / Журнал / Путь спасения / Недели Триоди постной / Неделя сыропустная. Прощеное воскресенье |
ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВНОЙ
ВЕРЫ И КУЛЬТУРЫ
Недели Триоди постной. Урок
НЕДЕЛЯ СЫРОПУСТНАЯ. ВОСПОМИНАНИЕ
АДАМОВА ИЗГНАНИЯ.
ПРОЩЕНОЕ ВОСКРЕСЕНЬЕ
В Недѣ́лю сыропꙋ́стнꙋю,
и҆згна́нӏ̈е
а҆да́мво. Бдѣ́нӏ̈е ѻ҆бы́чное.
Въ сꙋббѡ́тꙋ ве́чера на вече́рни. |
В субботу вечера на вечерни |
|
Созда́тель мо́й гдⷭ҇ь, пе́рсть ѿ землѝ прӏ̈е́мъ мѧ̀, живоно́снымъ дꙋнове́нӏ̈емъ вдꙋши́въ ѡ҆живѝ, и҆ почтѐ на землѝ нача́льствꙋюща ви́димыми всѣ́ми, и҆ а҆́гг҃лѡмъ кꙋпножи́телѧ. сатана́ же льсти́вый, сосꙋ́дъ ѕмӏ́ѧ ѹ҆потреби́въ, снѣ́дӏ̈ю прельстѝ, и҆ бж҃ӏ̈ѧ сла́вы разлꙋчѝ, и҆ преиспо́днѣйшей сме́рти предадѐ въ зе́млю: но ꙗ҆́кѡ влⷣка и҆ бл҃гоꙋтро́бенъ, па́ки воззовѝ. |
Создатель мой Господь, перстным от земли принял меня, живоносным дуновением в душу оживил, и почтил на земле начальствующим над видимым всем и с ангелами вкупе живущим. Сатана же льстивый, сосуд змия употребив, снедью прельстил и от Божьей славы отлучил, и преисподнейшей смерти предал в землю. Но яко Владыка и благоутробен, снова меня воззови. |
|
Как создал человека Бог? Быт.1:26,27; 2:7 |
||
Ѻ҆де́жды бг҃отка́нныѧ совлеко́хсѧ ѻ҆каѧ́нный, твоѐ бж҃е́ственное повелѣ́нӏ̈е преслꙋ́шавъ гдⷭ҇и, совѣ́томъ врага̀, и҆ смоко́внымъ ли́ствӏ̈емъ, и҆ ко́жными ри́зами ны́нѣ ѡ҆блеко́хсѧ: по́томъ бо ѡ҆сꙋжде́нъ бы́хъ хлѣ́бъ трꙋ́дный снѣ́сти: те́рнӏ̈е же и҆ волче́цъ мнѣ̀ принестѝ, землѧ̀ проклѧта̀ бы́сть. но въ послѣ̑днѧѧ лѣ̑та воплоти́выйсѧ ѿ дв҃ы, воззва́въ мѧ̀ введѝ па́ки въ ра́й. |
Одежд, Богом сотканных, совлекся окаянный, Твое Божественное повеление преступив, Господи, по совету врага, поэтому смоковными листьями, и кожаными ризами ныне облекся. Ибо потом осужден был хлеб трудный снести. Терние же и волчиц мне принести, земля проклята была. Но в последние времена воплотившийся от Девы, воззвав меня, введи паки в рай. |
|
Чего лишился Адам в грехопадении? Быт.3:1-24 |
||
Раю̀ всечⷭ҇тны́й, краснѣ́йшаѧ добро́то, бг҃озда́нное селе́нӏ̈е, весе́лӏ̈е неконча́емое и҆ наслажде́нӏ̈е, сла́во првⷣныхъ, прⷪ҇ро́кѡвъ красото̀, и҆ ст҃ы́хъ жили́ще, шꙋ́момъ ли́ствӏ̈й твои́хъ содѣ́телѧ всѣ́хъ молѝ, врата̀ ѿве́рсти мѝ, ꙗ҆̀же престꙋпле́нӏ̈емъ затвори́хъ, и҆ сподо́битисѧ дре́ва живо́тнагѡ прӏ̈ѧ́ти, и҆ ра́дости, є҆ѧ́же пре́жде въ тебѣ̀ наслади́хсѧ. |
Рай всечестно́й, прекраснейшая доброта, Богом созданное селение, веселие нескончаемое и наслаждение, слава праведных, пророков порядок и святых жилище, шумом листьев твоих Создателя всех моли, врата отверзнуть мне, которые преступлением затворил, и сподобиться древа жизни принять, и радости, которой же прежде в тебе насладился. |
|
Как поэтически говорится о рае – чудном небесном саде и его
нынешних жителях? |
||
Сѣ́де а҆да́мъ прѧ́мѡ раѧ̀, и҆ свою̀ наготꙋ̀ рыда́ѧ пла́каше: ѹ҆вы̀ мнѣ̀, пре́лестӏ̈ю лꙋка́вою ѹ҆вѣща́ннꙋ бы́вшꙋ и҆ ѡ҆кра́денꙋ и҆ сла́вы ѹ҆дале́нꙋ! ѹ҆вы̀ мнѣ̀, простото́ю на́гꙋ, ны́нѣ же недоꙋмѣ́ннꙋ! но ѽ раю̀, ктомꙋ̀ твоеѧ̀ сла́дости не наслаждꙋ́сѧ: ктомꙋ̀ не ѹ҆зрю̀ гдⷭ҇а и҆ бг҃а моегѡ̀ и҆ созда́телѧ: въ зе́млю бо пойдꙋ̀, ѿ неѧ́же и҆ взѧ́тъ бы́хъ. млⷭ҇тиве ще́дрый, вопӏ̈ю̀ тѝ: поми́лꙋй мѧ̀ па́дшаго. |
Сидит Адам напротив рая и свою наготу, рыдая, оплакивает. Увы мне прелестью лукавою уговоренному и обкраденному, и от славы удаленному! Увы мне правды лишенному, ныне же недоумевающему! Но, о рай, сверх того же твоей сладости не наслажусь. Уже не узрю Господа и Бога моего и Создателя, в землю ибо пойду, от которой же и взят был. Милость щедрая, вопию Тебе: помилуй меня падшего. |
|
Каков был Адам после грехопадения? |
||
Со́лнце лꙋчы̀ скры̀, лꙋна̀ со ѕвѣзда́ми въ кро́вь преложи́сѧ, го́ры ѹ҆жасо́шасѧ, хо́лми вострепета́ша, є҆гда̀ ра́й заключи́сѧ. и҆сходѧ̀ а҆да́мъ рꙋка́ма бӏ̈ѧ̀ въ лицѐ, глаго́лаше: млⷭ҇тиве, поми́лꙋй мѧ̀ па́дшаго. |
Солнце лучи скрыло, луна со звездами в кровь превратилась, горы ужаснулись, холмы вострепетали, когда рай затворился. Исходя из него, Адам руками бия в лице, глаголал: «Милостивый, помилуй меня, падшего». |
|
Как реагировало все творение на закрытие врат рая? |
||
Бг҃оро́диченъ. Подо́бенъ: Та́инственнѡ воспѣва́емъ тѧ̀ бцⷣе мр҃ӏ́е, ꙗ҆ви́ласѧ бо є҆сѝ прⷭ҇то́лъ вели́кагѡ цр҃ѧ̀, сѣ́нь всест҃а́ѧ, нб҃съ ши́ршаѧ, херꙋвӏ́мскаѧ колесни́ца, вы́шшаѧ же серафӏ́мѡвъ, черто́гъ сла́вы: и҆з̾ тебе́ бо про́йде воплоти́выйсѧ всѣ́хъ бг҃ъ. того̀ молѝ сп҃сти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ. |
Богородичен. Подобен: Таинственно воспеваем Тебя, Богородице Марие, явилась ибо престолом Великого Царя, сенью всесвятой, небес ширшей, херувимской колесницей, высшей же серафимов, чертогом славы. Из Тебя ибо произошел воплотившийся Бог всех. Его моли о спасении душ наших. |
|
Как воспеваем Богородицу Деву Марию? Еф.6:18 |
||
На ѹ҆́трени. |
На утрени |
|
Сла́ва, гла́съ и҃: Покаѧ́нӏ̈ѧ ѿве́рзи мѝ двє́ри жизнода́вче, ѹ҆́тренюетъ бо дꙋ́хъ мо́й ко хра́мꙋ ст҃о́мꙋ твоемꙋ̀, хра́мъ носѧ́й тѣле́сный ве́сь ѡ҆скверне́нъ: но ꙗ҆́кѡ ще́дръ, ѡ҆чи́сти бл҃гоꙋтро́бною твое́ю млⷭ҇тӏ̈ю. |
Слава, глас 8: Покаяния отверзи мне двери, Жизнодавче, утренюет ибо дух мой ко храму святому Твоему, нося храм телесный, весь оскверненный. Но яко щедр, очисти благою и сердечною Твоею милостью. |
|
О чем первостепенно важном просит человек Христа? |
||
И҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: На сп҃се́нӏ̈ѧ стєзѝ наста́ви мѧ̀ бцⷣе, стꙋ́дными бо ѡ҆калѧ́хъ дꙋ́шꙋ грѣхмѝ, и҆ въ лѣ́ности всѐ житӏ̈ѐ моѐ и҆жди́хъ: но твои́ми мл҃твами и҆зба́ви мѧ̀ ѿ всѧ́кӏ̈ѧ нечистоты̀. |
И ныне, Богородичен: На спасения стези наставь меня, Богородице, постыдными ибо покрыл душу грехами, и в лености все житие мое растратил: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты. |
|
Куда ставит человека Богородица её молитвами Христу Сыну Божию? |
||
Гла́съ ѕ҃: А҆да́мъ и҆з̾ раѧ̀ ѿго́нитсѧ, пи́щи причасти́всѧ, ꙗ҆́кѡ преслꙋ́шникъ: мѡѷсе́й бг҃ови́децъ бы́сть, посто́мъ ѻ҆́чи дꙋшє́вныѧ ѡ҆чи́стивъ. тѣ́мже раѧ̀ жи́телӏ̈е бы́ти возжелѣ́вше, и҆змѣни́мсѧ ѿ неполе́зныѧ пи́щи, и҆ бг҃а зрѣ́ти жела́юще, мѡѷсе́йскꙋю четвери́цꙋ десѧти́цъ пости́мсѧ, мл҃твою и҆ моле́нӏ̈емъ чи́стѡ терпѧ́ще: ѹ҆толи́мъ дꙋшє́вныѧ стра̑сти, ѿжене́мъ плѡтскӏ́ѧ сла̑сти, ле́гцы къ го́рнемꙋ ше́ствӏ̈ю пре́йдемъ, и҆дѣ́же а҆́гг҃льстӏ̈и ли́цы немо́лчными гла́сы нераздѣ́льнꙋю воспѣва́ютъ трⷪ҇цꙋ, зрѣ́ти недоꙋмѣ́ннꙋю добро́тꙋ и҆ влⷣчню. та́мѡ сподо́би на́съ сн҃е бж҃ӏ̈й жизнода́вче на тѧ̀ надѣ́ющихсѧ, ликова́ти со а҆́гг҃льскими во́инствы, ро́ждшӏ̈ѧ тѧ̀ мт҃ре хрⷭ҇тѐ мл҃твами, и҆ а҆пⷭ҇лъ, и҆ мч҃нкъ, и҆ прпⷣбныхъ. |
Глас 6: Адам из рая изгнан, пищи причастившись, как ослушник. Моисей Боговидцем стал, постом очи душевные очистив. Так же рая жителями быть возжелавши, воздержимся от неполезной пищи, и Бога зреть желая, Моисееву четыре десятка дней попостимся, молитвою и молением чисто терпя. Утолим душевные страсти, отгоним плотские сласти, в легкости к горнему шествию прейдем, где же ангелов сонмы неумолкающими гласами нераздельную воспевают Троицу, чтобы созерцать непостижимое и владычественное великолепие. Там сподобь нас, Сыне Божий Жизнодавче, на Тебя надеющихся, ликовать со ангельским воинством, молитвами родившей Тебя Матери, Христе, и апостолов, и мучеников, и преподобных. |
|
В чем разница встречи с Богом Адама и Моисея? Быт.3:8-24 и
Исх.34:6,28,29 |
||
Приспѣ̀ вре́мѧ, дꙋхо́вныхъ подвигѡ́въ нача́ло, на де́мѡны побѣ́да, всеѻрꙋ́жное воздержа́нӏ̈е, а҆́гг҃льское бл҃голѣ́пӏ̈е, къ бг҃ꙋ дерзнове́нӏ̈е: тѣ́мъ бо мѡѷсе́й бы́сть зижди́телю собесѣ́дникъ, и҆ гла́съ неви́димѡ въ слꙋ́хъ прӏ̈ѧ́тъ. гдⷭ҇и, тѣ́мъ сподо́би и҆ на́съ поклони́тисѧ твои̑мъ стрⷭ҇те́мъ, и҆ ст҃о́мꙋ воскрⷭ҇нӏ̈ю, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бецъ. |
Приспело время, духовных подвигов начало, над демонами победа, во всеоружии воздержание, ангельское благолепие, к Богу дерзновение. Так ибо Моисей был Зиждителю собеседником, и глас невидимо слухом принял. Господи, тем сподобь и нас поклониться Твоим страданиям и святому воскресению, яко Человеколюбец. |
|
Какое сегодня наступило время? |
||
На лӏ̈тꙋргӏ́и. |
На литургии |
|
Конда́къ трӏ̈ѡ́ди: Премꙋ́дрости наста́вниче, смы́сла пода́телю, немꙋ́дрыхъ наказа́телю, и҆ ни́щихъ защи́тителю, ѹ҆твердѝ, вразꙋмѝ се́рдце моѐ влⷣко: ты̀ да́ждь мѝ сло́во, ѻ҆́ч҃ее сло́во, се́ бо ѹ҆стнѣ̀ моѝ не возбраню̀, во є҆́же зва́ти тебѣ̀: млⷭ҇тиве, поми́лꙋй мѧ̀ па́дшаго. |
Кондак Триоди Премудрости Наста́вниче, смысла Пода́телю, немудрых Наказа́телю, и ни́щих Защи́тителю, утверди, вразуми сердце мое, Владыко. Ты дай мне слово, Отчее Слово, ибо вот уста мои не затворю, чтобы взывать к Тебе: Милостивый, помилуй меня падшего. |
|
Кондак – краткое изложение
сущности поучения дня |
||
Прокӏ́менъ: Помоли́тесѧ
и҆ воздади́те гдⷭ҇ви бг҃ꙋ на́шемꙋ.
|
Прокимен: Помолитесь и воздайте
Господу Богу нашему. |
|
Прокимен – предшествующий
восприятию Слова Божия |
||
А҆пⷭ҇лъ къ ри́млѧнѡмъ, зача́ло рв҃ӏ. |
Апостол Римлянам, зачало 112. Рим.13:11Б–14:4 |
|
Как побеждаем зло? 12:21 |
||
А҆ллилꙋ́ӏ̈а,
гла́съ ѕ҃: Бл҃го є҆́сть и҆сповѣ́датисѧ
гдⷭ҇ви, и҆ пѣ́ти и҆́мени твоемꙋ̀
вы́шнӏ̈й. |
Аллилуйя, глас 6: Благо есть
славить Господа, и петь имени Твоему, Всевышний. |
|
Что дарует человеку благо? 1Пар.16:8; Пс.135; Деян.1:8; Еф.6:15 |
||
Е҆ѵⷢ҇лӏ̈е ѿ матѳе́а, зача́ло р҃ѕ. |
Евангелие от Матфея, зачало 17. Мф.6:14–21 |
|
От чего человеку приходит смерть, а от чего жизнь вечная?
Быт.2:17 и 3:1-24; Пс.72:27,28; Ин.3:16; Рим.6:23; 1Ин.1:7-9 |
||
На стӏ̈хо́внѣ самогла́сенъ: Возсӏ̈ѧ̀ бл҃года́ть твоѧ̀ гдⷭ҇и, возсӏ̈ѧ̀ просвѣще́нӏ̈е дꙋ́шъ на́шихъ. сѐ вре́мѧ бл҃гопрӏ̈ѧ́тное, сѐ вре́мѧ покаѧ́нӏ̈ѧ, ѿложи́мъ дѣла̀ тьмы̀, и҆ ѡ҆блече́мсѧ во ѻ҆рꙋ̑жӏ̈ѧ свѣ́та: ꙗ҆́кѡ да преплы́вше поста̀ вели́кꙋю пꙋчи́нꙋ, въ тридне́вное воскрⷭ҇нӏ̈е дости́гнемъ, гдⷭ҇а и҆ сп҃са на́шегѡ ӏ҆и҃са хрⷭ҇та̀, сп҃са́ющагѡ дꙋ́шы на́шѧ. |
На стиховне самогласен Воссияла благодать Твоя, Господи, воссияло просвещение душ наших. Это время благоприятное, это время покаяния, отложим дела тьмы, и облечемся в оружия света: яко да переплыв поста великую пучину, в тридневное Воскресение достигнем Господа и Спаса нашего Иисуса Христа́, спасающего души наши. |
|
Что воссияло в нашей жизни? Лук.1:76-79 |
||
Воздержа́нӏ̈емъ тѣ́ло смири́ти всѝ потщи́мсѧ, бж҃е́ственное преходѧ́ще по́прище непоро́чнагѡ поста̀ и҆ мл҃твами и҆ слеза́ми гдⷭ҇а сп҃са́ющаго на́съ взы́щемъ, и҆ забве́нӏ̈е ѕло́бы всеконе́чное сотвори́мъ, вопӏ̈ю́ще: согрѣши́хомъ тѝ, сп҃сѝ, ꙗ҆́коже дре́вле нӏ̈неѵӏ́тѧны хрⷭ҇тѐ цр҃ю̀, и҆ ѻ҆́бщники ны̀ сотворѝ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твӏ̈ѧ бл҃гоꙋтро́бне. |
Воздержанием тело смирить все потщимся, божественное проходя поприще непорочного поста; и молитвами и слезами Господа спасающего нас взыщем, и забвение злобы всеконечное сотворим, вопия: согрешили Тебе, спаси, яко же в древности ниневитян, Христе Царю, и общниками нас сотвори Небесного Царствия, Благоутробный. |
|
Что стараемся сотворить, чтобы пост был непорочен? |
||
Себѐ ѿчаѧва́ю, помышлѧ́ѧ дѣ́ла моѧ̑ гдⷭ҇и, всѧ́кагѡ мꙋче́нӏ̈ѧ достѡ́йнаѧ: се́ бо презрѣ́въ чⷭ҇тны̑ѧ твоѧ̑ сп҃се за́пѡвѣди, блꙋ́днѡ моѐ житӏ̈ѐ и҆жди́хъ. тѣ́мже молю́сѧ, тꙋ́чами покаѧ́нӏ̈ѧ мѧ̀ ѡ҆чи́стивъ, посто́мъ и҆ моле́нӏ̈емъ ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ млⷭ҇тивый просвѣтѝ, и҆ не гнꙋша́йсѧ менѐ бл҃годѣ́телю всѣ́хъ, и҆ пребл҃гӏ́й. |
Отчаиваюсь, помышляя о делах моих, Господи, всякого мучения достойных. Се ибо презрев честные Твои, Спасе, заповеди, распутно мое житие прожил. Потому же молюсь: «Тучами покаяния меня очистив, постом и молением яко един милостивый просвети, и не гнушайся меня, Благодетелю всех, и Преблагой». |
|
Отчего приходит отчаяние? |
||
По́стное вре́мѧ свѣ́тлѡ начне́мъ, къ подвигѡ́мъ дꙋхѡ́внымъ себѐ подложи́вше, ѡ҆чи́стимъ дꙋ́шꙋ, ѡ҆чи́стимъ пло́ть, пости́мсѧ ꙗ҆́коже въ снѣ́дехъ ѿ всѧ́кӏ̈ѧ стра́сти, добродѣ́тельми наслажда́ющесѧ дх҃а: въ ни́хже соверша́ющесѧ любо́вӏ̈ю, да сподо́бимсѧ всѝ ви́дѣти всечⷭ҇тнꙋ́ю стрⷭ҇ть хрⷭ҇та̀ бг҃а и҆ ст҃ꙋ́ю па́схꙋ, дꙋхо́внѡ ра́дꙋющесѧ. |
Постное время светло начнем, к подвигам духовным себя приложивши, очистим душу, очистим плоть, постимся яко же в пище от всякой страсти, добродетелями наслаждаясь духа. В них же совершаясь любовью, да сподобимся все видеть всечестные страдания Христа Бога и святую Пасху, духовно радуясь. |
|
Как начинаем и совершаем пост? Ис.58:3-12 Чего и как ожидаем после поста и после исхода своих дней века нынешнего? 2Кор.5:15; 1Фесс.4:14-18; Откр.21:1-22:5; 1Ин.1:4 |
||
Чин прощения на вечерней На солею выносятся и полагаются на аналоях напрестольный Крест, иконы Спасителя и Богородицы. Настоятель творит земные поклоны перед ними и целует их. Затем он обращается к присутствующим с поучением о христианском проведении поста и испрашивает прощения грехов у причта и народа, говоря: «Благословите мя, отцы святии и братия, и простите ми, грешному, ели́ка согреших в сей день и во вся дни живота моего словом, делом, помышлением и всеми моими чувствы». Сказав это, он земно кланяется народу. Все отвечают ему земным
поклоном и говорят: На это служа́щий священник (как правило, настоятель, а в
обителях – наместник) отвечает: Затем настоятель берет напрестольный Крест. Все священнослужители в порядке старшинства прикладываются к иконам на аналое, подходят к настоятелю, целуют Крест и лобызаются с настоятелем и друг с другом в рамена (плечи), взаимно испрашивая прощения. За ними идут миряне, прикладываются ко Кресту, целуют иконы, которые обычно держат священнослужители, и испрашивают прощения у причта и друг у друга. (Богослужебные указания. http://rop.ru) |
||
Поучение в неделю сыропустную Чему радуется святитель? |
||
Задание урокаВыполнить задания в предлагаемой последовательности. Сотворить молитву из утреннего
правила от начала до Отче наш, включительно, и молитву на начало учения. Прочитать зачала Апостола и Евангелия: Рим.13:11Б–14:4; Мф.6:14–21, литургии сегодняшнего дня. Святое Писание см… Прочитать поучения (из православных ресурсов интернета или личной библиотеки): - Иоанн Златоуст «Толкование на святого Апостола Евангелиста
Матфея». Беседа 19,20. - Филарет Митрополит Московский, святитель. Пространный катехизис Православной Церкви: редакция к соврем. норме рус. языка [Электронный ресурс] // Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». Вопрос 543-547, см… Ответить кратко письменно в Дневнике чтения Святого Писания на вопросы по текстам Святого Писания. В качестве электронной рабочей тетради для ответов допустимо использовать данную страницу. Прочитать предлагаемые тексты праздничного богослужения, их толковый перевод, их основание в Священном Писании с комментариями святых отцов. Научиться правильно читать тексты на церковнославянском языке и объяснять смысл. Учебное пособие по церковнославянской азбуке см… Ответить кратко письменно в Дневнике на предлагаемые ко всем богослужебным текстам вопросы, с использованием Писания по указанным и иным ссылкам. Прочитать поучение Святителя Иоанна Златоуста в Неделю сыропустную, ответить на вопросы урока, представленные в таблице. Прочитать текст чина прощения на вечерней. Выучить наизусть текст прощения из чина богослужения. Участвовать в богослужении с чином прощения. Испросить прощения в этот день у ближних по чину, например, так: «Прости мя (меня) грешного брат (отец, мать, сестра, жена…)», а услышав в ответ «Бог простит тя, и ты меня прости…», ответить «Бог простит тя, и я прощаю, (в случае особого уважения) и помолись обо мне твоими святыми молитвами». Проконтролировать чтение церковнославянских текстов, в том числе, в небольших группах или в парах в воскресной школе. Выучить наизусть: Повторить Заповеди Господни (Декалог) (Исход 20:1-17) и ежедневно в конце вечернего молитвенного правила с рассмотрением прошедшего дня за каждое конкретные обнаруженное нарушение этих заповедей творить покаяние словами «Господи помилуй». Рассказать наизусть заданные тексты двум или более человекам, в молитве испрошенных у Господа, хорошо взаимно, с объяснением и обсуждением. Выполнить электронные тесты (готовятся). Обсудить ответы на все тексты в воскресной приходской школе, при необходимости откорректировать. Написать небольшое эссе (при немощи, рассказать устно) на основании Святого Писания и богослужебных текстов на одну из тем сегодняшнего дня. Сдать свою работу на проверку преподавателю, обменяться мнениями с соучениками воскресной школы и в семье… Лучшие работы, испросив благословения у настоятеля храма, опубликовать в блоге, средствах массовой информации прихода, епархии или иных. Дополнительно Прочитать службу празднику по Триоди постной на
церковнославянском языке и, параллельно, в современном толковом переводе.
Научиться пересказывать смысл текстов. |
||
Описание урокаУрок Курса начал православной веры и жизни разработан в соответствии с богослужебными текстами Триоди постной (недель предуготовительных и Великого поста). В уроке открываются элементарные основы понимания состояния человека после грехопадения и удаления от полноты жизни Божией, как Адамова изгнания, но при том же и о временном прощении Богом. О Его милостью избавлении грешника от окончательной смерти за грех, в даровании ему времени для покаяния и спасения во Христе и Его Церкви Православной от вечной смерти и мук в жизнь вечную, к полноте благ сего и будущего века. При этом указывается на важнейшее условие обретения грешником от Христа Спасителя и Бога прощения, требующего искреннего прощении им ближнего. На основании избранных текстов богослужения постной Триоди данного дня и мест Святого Писания, читаемых на богослужении и иных являющихся основанием рассматриваемых молитвословий, формируется благоговейное и благое человеку отношение ко Христу Спасителю и Богу, стремление к благочестивой, воздержанной и умиротворенной во Христе жизни. Созидается уважительное отношение ко всем ближним, как детям единого Бога Отца, спасаемым и хранимым Им во Христе Его любовью. В освоении материала урока предполагается активное исследовательское участие самих учащихся, а также рождающееся и укрепляющееся при этом их стремление к полноценной приходской жизни Церкви Православной, в неизменной надежде на подаваемую при этом смиренным во Христе благодать Божию. Божьей помощи в трудах. |
||
Электронная почта: vcsl-k@ya.ru; sl@sancti.ru Опубликовано: 2020.02.28 Калашников Ю.В. Недели Триоди постной. Неделя сыропустная. Воспоминание Адамова изгнания. Прощеное воскресенье. Урок. [Электронный ресурс] / Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». ISSN 2078-8932. URL: http://sancti.ru/sl/hs/intr-pre/tri/paresis.htm, (дата обновления: 2023.02.25).
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО
РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА / ОФИЦИАЛЬНЫЙ САЙТ |