ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА Титул / Двунадесятые праздники / Сретение Господне |
ПРАВОСЛАВНЫЙ КОМПОНЕНТ ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
«ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВНОЙ ВЕРЫ И КУЛЬТУРЫ»
ВВЕДЕНИЕ В ПРАВОСЛАВИЕ
Двунадесятые праздники. Урок
Срѣ́тенӏ̈е гдⷭ҇а бг҃а и҆ сп҃са на́шегѡ ӏ҆и҃са хрⷭ҇та̀.
Мѣ́сѧца феѵрꙋа́рӏ̈а во в҃-й де́нь. 2/15 февраля
Предпра́зднство срѣ́тенӏ̈ѧ. Мѣ́сѧца феѵрꙋа́рӏ̈а въ а҃-й де́нь.
Тропа́рь: Нбⷭ҇ный ли́къ нбⷭ҇ныхъ а҆́гг҃лъ прини́къ на зе́млю, прише́дша зри́тъ, ꙗ҆́кѡ младе́нца носи́ма ко хра́мꙋ, перворожде́нна всеѧ̀ тва́ри, ѿ мт҃ре неискꙋсомꙋ́жныѧ: предпра́зднственнꙋю ѹ҆́бѡ съ на́ми пою́тъ пѣ́снь ра́дꙋющесѧ. |
Тропарь. Небесный лик небесных Ангелов приник на землю, придя посмотреть Младенца, несомого ко храму, рожденного прежде всей твари от Матери, не вкусившей мужа, и предпраздничную с нами поет песнь, радуясь. |
||||
Кто наблюдает за происходящими событиями и что видит? |
|||||
Конда́къ предпра́зднства: Со ѻ҆ц҃е́мъ сло́во сы́й неви́димо, ны́нѣ ѹ҆́бѡ ви́димь є҆́сть пло́тӏ̈ю, неизрече́ннѡ ѿ дв҃ы роди́сѧ, и҆ на рꙋкꙋ̀ ста̑рчꙋ дае́тсѧ свѧти́телю, поклони́мсѧ томꙋ̀ и҆́стинномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ. |
Кондак предпразднества. Со Отцом Слово существует невидимо, ныне же видим существующее плотью, неизреченно от Девы родился и на руку старца дается святителю. Поклонимся Тому истинному Богу нашему. |
||||
Как увидел мир невидимого Бога? Ин.1:18 |
|||||
Зижди́тель нб҃сѐ и҆ землѝ на рꙋка́хъ ноша́шесѧ ст҃ы́мъ сѷмеѡ́номъ ста́рцемъ дне́сь. то́й бо дх҃омъ ст҃ы́мъ глаго́лаше: ны́нѣ свободи́хсѧ, ви́дѣхъ бо сп҃са моего̀. |
Творец неба и земли на руках носится святым старцем Симеоном днесь. Тот же Духом Святым глаголет: «Ныне освободился, ибо видел Спаса моего». |
||||
|
|||||
На малой вечерни СретенияНа ма́лѣй вече́рни. |
|||||
Самогла́сенъ А҆ндре́а кри́тскагѡ: Дне́сь сщ҃е́ннаѧ мт҃и и҆ ст҃и́лища вы́шши, во ст҃и́лище прӏ̈и́де, ꙗ҆́вльшаѧ мӏ́рꙋ законода́вца и҆ зако́на творца̀. є҆го́же на рꙋ́ки прӏ̈е́мъ ста́рецъ сѷмеѡ́нъ, ра́дꙋѧсѧ взыва́ше: ны́нѣ ѿпꙋща́еши раба̀ твоего̀, ꙗ҆́кѡ ви́дѣхъ тѧ̀, сп҃са дꙋ́шъ на́шихъ. |
Самогласен Андрея Критского Днесь священная Мати и Святилище Высшего во святилище приходит, явившая миру Законодателя и закона Творца. Его же на руки принял старец Симеон, радостно взывая: «Ныне отпускаешь раба Твоего, яко видел Тебя, Спасителя душ наших». |
||||
Какая Мати и Святилище наша Богородица Мария Дева? |
|||||
На великой вечерниНа вели́цѣй вече́рни. |
|||||
Исх 12:51; 13:1–3, 10–12, 14–16; 22:29 Какую особую ночь установил Господь для народа Божия? 12:41,42 Лев 12:1–4, 6, 8 Что предписано законом для родившей женщины и для младенца? 12:1-8 Числ 8:15–17 Почему все первенцы принадлежат Богу? 8:17; Исх.12:21-33 |
|||||
А҆нато́лӏ̈а: Дне́сь сѷмеѡ́нъ ста́рецъ во хра́мъ вхо́дитъ, ра́дꙋѧсѧ дх҃омъ, законода́вца мѡѷсе́ева и҆ и҆спо́лнителѧ зако́на на рꙋ́ки воспрӏ̈ѧ́ти. ѻ҆́нъ ѹ҆́бѡ мра́комъ и҆ гла́сомъ неѧвле́ннымъ бг҃ови́децъ сподо́бисѧ бы́ти, покрове́ннымъ лице́мъ є҆вре́ємъ невѣ̑рнаѧ сердца̀ и҆з̾ѡбличѝ: се́й же первовѣ́чное сло́во ѻ҆́ч҃ее воплоще́нное понесѐ, и҆ ꙗ҆зы́кѡмъ ѿкры̀ свѣ́тъ, крⷭ҇тъ и҆ воскресе́нӏ̈е: и҆ а҆́нна проро́чица показа́сѧ, сп҃са и҆зба́вителѧ ӏ҆и҃лю проповѣ́дающи. томꙋ̀ возопӏ̈и́мъ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ: бцⷣы ра́ди поми́лꙋй на́съ. |
Анатолия. Сегодня Симеон старец во храм входит, радуясь духом, чтобы Законодателя Моисеева и Исполнителя закона на руки воспринять. Он ибо мраком и гласом неявленным боговидцем сподобился быть, покрытые евреев сердца изобличил. Сей же Превечное Слово Отчее воплощенное понес и язычникам открыл свет, Крест и воскресение. И Анна пророчица явилась, Избавителя Израилю проповедуя. Тому возопием, Христу Богу нашему: Богородицы ради помилуй нас. |
||||
Кто входит сегодня во храм? |
|||||
Ис 6:1–12 Кто, когда и в каком образе открылся пророку Исаии? 6:1 |
|||||
Ѹ҆́гль проѧвле́йсѧ бж҃е́ственномꙋ и҆са́ӏ̈и хрⷭ҇то́съ, ꙗ҆́кѡ клеща́ми рꙋка́ми бцⷣы, ны́нѣ ста́рцꙋ дае́тсѧ. |
Углем явился Божественному Исаии Христос, как клещами руками Богородицы, ныне старцу дается. |
||||
Кому еще, кроме пророка Исаии, даруется горящим углем
освобождение уст и сердец от беззаконий и грехов? Ис.6:6,7; 1:16-20;
1Ин.1:9-2:5 |
|||||
Ѡ҆чища́етсѧ и҆са́ӏ̈а, ѿ серафӏ́ма ѹ҆́гль прӏ̈е́мъ, ста́рецъ вопӏ̈ѧ́ше бг҃ома́тери, ты̀ ꙗ҆́коже клеща́ми рꙋка́ми просвѣща́еши мѧ̀, пода́вши є҆го́же но́сиши, свѣ́та невече́рнѧго и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща. |
Очищается Исаия, от Серафима угль приняв, старец вопиет Богоматери: «Ты яко же клещами, руками просвещаешь меня, подав Кого носишь, Свет Невечерний и миром Владычествующего». |
||||
Что говорит Симеон Марии Деве Богородице, зная, как были очищены
уста Исаии? |
|||||
Ис 19:1, 3–5, 12, 16, 19–21 Как, куда и зачем грядет Господь? 19:1-12 |
|||||
Космы̀ мона́ха. Ѹ҆красѝ тво́й черто́гъ, сӏ̈ѡ́не, и҆ под̾имѝ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀, цѣлꙋ́й мр҃ӏ́ю, нбⷭ҇нꙋю две́рь: та́ бо престо́лъ херꙋвӏ́мскӏ̈й ꙗ҆ви́сѧ, та̀ но́ситъ цр҃ѧ̀ сла́вы. ѻ҆́блакъ свѣ́та є҆́сть дв҃а, носѧ́щи на рꙋка́хъ сн҃а пре́жде денни́цы, є҆го́же прӏ̈е́мъ сѷмеѡ́нъ на рꙋ́ки своѧ̑, проповѣ́даѧ лю́демъ влⷣкꙋ сего̀ бы́ти живота̀ и҆ сме́рти, и҆ сп҃са мӏ́рꙋ. |
Космы монаха. Укрась чертог твой, Сионе, и прими Царя Христа, целуй Марию Небесную Дверь. Она ибо Престолом херувимским явилась, Она носит Царя славы. Облаком Света есть Дева, носящая на руках Сына, рожденного прежде Денницы. Его же принял Симеон на руки свои, проповедал людям Владыку Сего жизни и смерти, и Спасителя миру. |
||||
Как сбылось пророчество Исаии о престоле благодати всем народам?
Ис.19:19–21; Евр.4:14-16; Лук.2:30-32; 15:21-24; Еф.2:1-9 |
|||||
На утрениНа ѹ҆́трени. |
|||||
Полѷеле́й и҆ велича́нӏ̈е: Велича́емъ тѧ̀, живода́вче хрⷭ҇тѐ, и҆ чти́мъ пречⷭ҇тꙋю мт҃рь твою̀, є҆́юже по зако́нꙋ ны́нѣ прине́слсѧ є҆сѝ въ хра́мъ гдⷭ҇нь. |
Полиелей и величание Величаем Тебя, жизни Подателе Христе, и чтим Пречистую Матерь Твою, Ею же по закону ныне принесся в храм Господень. |
||||
Как называем Христа Спасителя? Ин.14:6 |
|||||
Евангелие от Луки, зачало 8. Лк 2:25–32 Какой был в Иерусалиме особый муж? 2:25 |
|||||
Пѣ́снь є҃. Їрмо́съ: Ꙗ҆́кѡ ви́дѣ и҆са́ӏ̈а ѻ҆бра́знѡ на прⷭ҇то́лѣ превознесе́на бг҃а, ѿ а҆́гг҃лъ сла́вы дѡрѷноси́ма, ѽ ѻ҆каѧ́нный, вопӏ̈ѧ́ше, а҆́зъ прови́дѣхъ бо воплоща́ема бг҃а, свѣ́та невече́рнѧ и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща. Разꙋмѣ́въ бж҃е́ственный ста́рецъ проѧвле́ннꙋю дре́вле прⷪ҇ро́кꙋ сла́вꙋ, рꙋка́ми сло́во зрѧ̀ ма́терними держи́мо, ѽ ра́дꙋйсѧ, вопӏ̈ѧ́ше, чⷭ҇таѧ: ꙗ҆́кѡ прⷭ҇то́лъ бо держи́ши бг҃а, свѣ́та невече́рнѧго и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща. |
Песнь 5 Ирмос: Яко видел Исаия образ на престоле превознесенного Бога, от Ангелов славы дориносима: «О, окаянный, - вопия, - ибо видел я воплощаемого Бога, Света Немеркнущего и миром Владычествующего». Разумел Божественный старец явленную в древности пророку славу, видя Слово, руками Материнскими носимое: «О, радуйся, - вопия, - Чистая! Яко престол, ибо держишь Бога, Света Неугасающего и миром Владычествующего». |
||||
Покло́нсѧ ста́рецъ, и҆ стопа́мъ бж҃е́ственнѣ прикоснꙋ́всѧ неискꙋсобра́чныѧ и҆ бг҃ома́тере, ѻ҆́гнь, речѐ, но́сиши, чⷭ҇таѧ: младе́нца бою́сѧ ѡ҆б̾ѧ́ти бг҃а, свѣ́та невече́рнѧго и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща. Ѡ҆чища́етсѧ и҆са́ӏ̈а, ѿ серафӏ́ма ѹ҆́гль прӏ̈е́мъ, ста́рецъ вопӏ̈ѧ́ше бг҃ома́тери, ты̀ ꙗ҆́коже клеща́ми рꙋка́ми просвѣща́еши мѧ̀, пода́вши є҆го́же но́сиши, свѣ́та невече́рнѧго и҆ ми́ромъ влады́чествꙋюща. |
Поклонился старец и стопам Божественным прикоснулся не вкусившей брака и Богоматери: «Огнь, – говорит, – носишь, Чистая: Младенца боюсь объять Бога, Света Невечернего и миром Владычествующего». Очищается Исаия, от Серафима угль приняв, старец вопиет Богоматери: «Ты, яко же клещами, руками просвещаешь меня, подав, Кого же носишь, Света Невечернего и миром Владычествующего». |
||||
Кого видел пророк Исаия и старец Симеон? Ис.6:1-4 и Лк 2:25–32 |
|||||
На литургииНа лӏ̈тꙋргӏ́и. |
|||||
Тропа́рь пра́здника: Ра́дꙋйсѧ, благода́тнаѧ бцⷣе дв҃о, и҆зъ тебє́ бо возсӏ̈ѧ̀ сл҃нце пра́вды хрⷭ҇то́съ бг҃ъ на́шъ, просвѣща́ѧй сꙋ́щыѧ во тмѣ̀: весели́сѧ и҆ ты̀, ста́рче пра́ведный, прӏ̈е́мый во ѡ҆б̾ѧ̑тӏ̈ѧ свободи́телѧ дꙋ́шъ на́шихъ, да́рꙋющаго на́мъ воскресе́нӏ̈е. |
Тропарь: Радуйся, Благодатная Богородице Дево, из Тебя ибо воссияло Солнце правды – Христос Бог наш, просвещающий сущих во тьме. Веселись и ты, старче праведный, принявший в объятия Освободителя душ наших, дарующего нам воскресение. |
||||
Кто воссиял из Марии Девы Богородицы? Мал.4:2; Лук.1:78; 2:32;
Ин.1:4 |
|||||
Сла́ва, и҆ ны́нѣ, конда́къ: Ѹ҆тро́бꙋ дв҃и́чꙋ ѡ҆свѧти́вый ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, и҆ рꙋ́цѣ сѷмеѡ́нѣ бл҃гослови́вый, ꙗ҆́коже подоба́ше предвари́въ, и҆ ны́нѣ спа́слъ є҆сѝ на́съ, хрⷭ҇тѐ бж҃е: но ѹ҆мирѝ во бранѣ́хъ жи́тельство и҆ ѹ҆крѣпѝ лю́ди, и҆́хже возлюби́лъ є҆сѝ, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче. |
Слава, и ныне, кондак: Утробу Девичью освятивший Рождеством Твоим и руки Симеона благословивший, как же подобает, предупредив, и ныне спас нас, Христе Боже. Но умиротвори среди войн общество и укрепи людей, которых же возлюбил, Единый Человеколюбче. |
||||
Кого видел пророк Исаия? Ис.6:1-4 Апостол ко Eвреeм, зачало 316. Евр 7:7–17 Кто кем благословляется, то есть кто кому несет благо? 7:7 Евангелие Луки, зачало 7. Лк 2:22–40 Когда и зачем принесли Иисуса в Иерусалим? 2:22-24; Лев.12:2-5 |
|||||
Вмѣ́стѡ Досто́йно: Бцⷣе дв҃о, ѹ҆пова́нӏ̈е хрⷭ҇тӏ̈а́нѡмъ, покры́й, соблюдѝ и҆ спасѝ на тѧ̀ ѹ҆пова́ющихъ. И҆ пое́мъ ӏ҆рмо́съ:Въ зако́нѣ сѣ́ни и҆ писа́нӏ̈й ѻ҆́бразъ ви́димъ, вѣ́рнӏ̈и, всѧ́къ мꙋ́жескӏ̈й по́лъ, ложесна̀ разверза́ѧ, ст҃ъ бг҃ꙋ, тѣ́мъ перворожде́нное сло́во, ѻ҆ц҃а̀ безнача́льна, сн҃а первородѧ́щасѧ мт҃рӏ̈ю неискꙋсомꙋ́жнѡ, велича́емъ. |
Вместо «Достойно…» Богородице Дево, упование христиан, покрой, соблюди и спаси на Тебя уповающих. И поем ирмос: В тени закона и писаний образ видим верные: всяк мужской пол, ложесна разверзающий, посвящается Богу. Потому перворожденное Слово Отца безначального, Сына первого, рожденного Матерью, не вкусившей мужа, величаем. |
||||
Как и почему так обращаемся к Марии Деве? Ин.9:31 Что говорится в законе и писаниях о первенцах? Исх.13:2,12-15;
Втор.15:19; Неем.10:36; Пс.88:28; Лук.2:23 |
|||||
Прича́стенъ: Ча́шꙋ спасе́нӏ̈ѧ прӏ̈имꙋ̀ и҆ и҆́мѧ гдⷭ҇не призовꙋ̀. А҆ллилꙋ́ӏ̈а, а҆ллилꙋ́ӏ̈а, а҆ллилꙋ́ӏ̈а. |
Причастен: Чашу спасения приму и имя Господне призову. Аллилуйя, аллилуйя, аллилуйя. |
||||
Что принимаем, призываем и поем при этом? Ин.6:53-58. Деян.4:9-12. Пс.115:4; 150:6 |
|||||
Попразднество СретенияПопра́зднство срѣ́тенӏ̈ѧ. Мѣ́сѧца феѵрꙋа́рӏ̈а въ г҃-й де́нь. (3/16 февраля) |
|||||
Конда́къ ст҃а́гѡ сѷмеѡ́на: Ста́рецъ дне́сь ѿрѣши́тисѧ ѿ ю҆́зъ молѧ́шесѧ, сегѡ̀ житӏ̈ѧ̀ тлѣ́ннагѡ, хрⷭ҇та̀ воспрӏ̈ѧ́тъ на рꙋ́ки, зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. |
Кондак святого Симеона Старец днесь, молясь, освобождается от уз сего жития тленного, Христа воспринимает на руки, Создателя и Господа. |
||||
От чего и куда освобождается днесь старец Симеон? Фил.1:23.
Ин.3:16,36; 5:24; 6:47; 1Ин.5:13 |
|||||
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́вльшꙋюсѧ тѧ̀ мт҃рь бж҃ӏ̈ю ꙗ҆́кѡ ви́дѣвъ, бцⷣе, ста́рецъ речѐ, ꙗ҆́коже прⷪ҇ро́къ: сѐ тво́й сн҃ъ на воста́нӏ̈е и҆ паде́нӏ̈е мно́гихъ лежи́тъ, влⷣчце, и҆ въ зна́менӏ̈е неꙋдобосказꙋ́емое. Непремѣ́ннѣ по ѵ҆поста́си въ тебѣ̀, бг҃ороди́тельнице, пло́тӏ̈ю соедини́сѧ безсѣ́меннѡ, и҆ младе́нствова сло́во, є҆го́же на рꙋка́хъ носѧ́щи, херꙋвӏ́мски ꙗ҆́кѡ прⷭ҇то́лъ, ны́нѣ бг҃ꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀ принесла̀ є҆сѝ, и҆ сѷмеѡ́нъ ста́рецъ ра́дꙋѧсѧ прӏ̈ѧ́тъ того̀. |
Богородичен Явившуюся Тебя Матерь Божью увидев, Богородице, старец говорил, как пророк: Вот Твой Сын на восстановление и падение многих лежит, Владычице, и в знамение таинственное. Непреложно по ипостаси в Тебе, Богородительнице, с плотью соединилось без семени и стало младенцем Слово. Его же на руках нося, как херувимский престол, ныне Богу Отцу принесла. И Симеон старец, радуясь, принимает Его. |
||||
Кого увидел старец Симеон и что сказал Богородице? Лук.2:34 Чем и как особенно так стало Слово? Ин.1:14, 1-3; Лук.1:34,35 |
|||||
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Сщ҃е́ннаго сщ҃е́ннаѧ дв҃а принесѐ во ст҃и́лище ст҃и́телю, просте́ръ же рꙋ́цѣ сѷмеѡ́нъ, прӏ̈ѧ́тъ сего̀ ра́дꙋѧсѧ, и҆ возопѝ: ны́нѣ ѿпꙋща́еши раба̀ твоего̀, влⷣко, по глаго́лꙋ твоемꙋ̀, съ ми́ромъ, гдⷭ҇и. |
Слава, и ныне… Священного священная Дева принесла во святилище святителю. Протянув же руки, Симеон принимет Его, радуясь и восклицая: Ныне отпускаешь раба Твоего Владыко, по глаголу Твоему с миром, Господи. |
||||
Куда, кому и кого принесла Мария Дева? |
|||||
Чтение истории праздника Какое важное событие вспоминает Церковь в этот праздник? Что сказал старец Симеон о результатах этой долгожданной встречи?
Лук.2:27-29 Как был учрежден праздник Сретения Господня? |
|||||
Задание урока Выполнить задания в указанной последовательности. Сотворить молитву на начало учения: из утреннего правила молитвослова от начала до Отче наш,
включительно, и молитву на
начало учения. Прочитать зачала Апостола и Евангелия, а также паримий (отрывков ветхозаветного текста). Прочитать толкования текста Евангелия: Кратко ответить в Дневнике чтения Святого Писания на вопросы по всем текстам Святого Писания: паримиям (отрывкам Ветхого Завета), а также зачал Апостола и Евангелия, читаемых на литургии сего дня. В качестве листа электронной или иной тетради для ответов допустимо использовать данную страницу. Святое Писание см… Прочитать описание истории и содержания праздника Сретения
Господня в источниках: Проработать каждый текст богослужения, начинающийся с красной строки, перейти к следующему тексту только после выполнения следующих заданий: - Научиться правильно читать текст на церковнославянском языке. Учебное пособие по церковнославянской азбуке см… - Письменно в личном дневнике кратко ответить на предлагаемые к богослужебному тексту вопросы, с использованием по ссылкам Священного Писания, на фрагменте которого основан фрагмент указанного богослужебного текста. - Прочитать толковый перевод текста и своими словами объяснить его смысл. Проконтролировать чтение церковнославянских текстов, в том числе, в небольших группах или в парах в воскресной школе. Выучить наизусть: Рассказать наизусть двум человекам, в молитве испрошенным у Господа, заданные тексты, хорошо взаимно, с объяснением и обсуждением. Прочитать историю и поучение на сегодняшний день в хрестоматии, см… Ответить на вопросы урока в дневнике. Выполнить электронные тесты (готовятся). Обсудить ответы на все тексты в воскресной приходской школе, при необходимости откорректировать. Написать небольшое эссе (при немощи, рассказать устно) на основании Святого Писания и текстов на одну из тем сегодняшнего дня. Сдать свою работу на проверку преподавателю, обменяться мнениями с соучениками воскресной школы и в семье… Лучшие работы, испросив благословения у настоятеля храма, опубликовать в блоге, средствах массовой информации прихода, епархии или иных. Дополнительно Прочитать службу празднику по Минее Праздничной на
церковнославянском языке и, параллельно, в современном толковом переводе.
Научиться пересказывать смысл текстов. Описание урока Урок разработан на основании богослужебных текстов Минеи месячной (февраль), в том числе, текстов Священного Писания и истории праздника. В уроке открываются элементарные основы понимания двунадесятого праздника Сретения Господня в особом вхождении Младенца Христа Спасителя в храм и народ Божий, как Законодателя и Исполнителя закона, Первосвященника, навек, по чину Мелхиседека. А также и понимания Матери Божией, как во многих прообразах предсказанной носительницы Света и Огня Спасителя Бога – Источника наказания нечестивым и вечных благ благочестивым и смиренным Христу и Богу душам. Урок состоит из избранных богослужебных текстов праздника, заданий и тестов. Предназначается для взрослых и старшего школьного возраста, приступивших к освоению основ Православия. Предполагается активное исследовательское участие учащихся в изучении материала всего курса и урока.
Электронная почта: vcsl-k@ya.ru; sl@sancti.ru Опубликовано: 2018.02.13 Калашников Ю.В. Двунадесятые праздники. Сретение Господа и Спаса нашего Иисуса Христа. Урок. [Электронный ресурс] / Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». ISSN 2078-8932. URL: http://sancti.ru/sl/hs/intr-pre/min/0202-sretenie.htm, (дата обновления: 2022.02.13).
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА. ОФИЦИАЛЬНЫЙ САЙТ © КАЛАШНИКОВ Ю.В. 2018 - 2022 |
|||||