|
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА Титул / Путь освящения / Великие праздники / Рождество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа |
ПРАВОСЛАВНЫЙ КОМПОНЕНТ ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
«ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВНОЙ ВЕРЫ И КУЛЬТУРЫ»
Великие двунадесятые праздники. Урок
По плоти Рождество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа
И воспоминание избавления Церкви и державы
Российской
от нашествия галлов и с ними двенадцати народов.
(25 декабря / 7 января)
Є҆́же по пло́ти, ржⷭ҇тво̀ гдⷭ҇а бг҃а и҆ сп҃са на́шегѡ ӏ҆и҃са хрⷭ҇та̀.
И҆ воспомина́нӏ̈е и҆збавле́нӏ̈ѧ
цр҃кве и҆ держа́вы рѡссӏ́йскӏ̈ѧ
ѿ наше́ствӏ̈ѧ га́ллѡвъ, и҆ съ ни́ми
два́десѧти ꙗ҆зы̑къ.
Мѣ́сѧца деке́мврӏ̈а въ к҃є-й
де́нь.
На вели́цѣй вече́рни. |
На великой вечерне |
||||||
Ге́рманово: Прӏ̈иди́те, возра́дꙋемсѧ гдⷭ҇еви, настоѧ́щꙋю та́йнꙋ сказꙋ́юще: средостѣ́нӏ̈е граде́жа разрꙋши́сѧ, пла́менное ѻ҆рꙋ́жӏ̈е плещы̀ дае́тъ, и҆ херꙋвӏ́мъ ѿстꙋпа́етъ ѿ дре́ва жи́зни, и҆ а҆́зъ ра́йскӏ̈ѧ пи́щи причаща́юсѧ, ѿ негѡ́же произгна́нъ бы́хъ преслꙋша́нӏ̈ѧ ра́ди: неизмѣ́нный бо ѻ҆́бразъ ѻ҆ч҃ь, ѻ҆́бразъ присносꙋ́щӏ̈ѧ є҆гѡ̀, зра́къ раба̀ прӏ̈е́млетъ, ѿ неискꙋсобра́чныѧ мт҃ре проше́дъ, не преложе́нӏ̈е претерпѣ́въ: є҆́же бо бѣ̀ пребы́сть, бг҃ъ сы́й и҆́стиненъ: и҆ є҆́же не бѣ̀ прӏ̈ѧ́тъ, чл҃вѣ́къ бы́въ чл҃вѣколю́бӏ̈ѧ ра́ди. томꙋ̀ возопӏ̈и́мъ: рожде́йсѧ ѿ дв҃ы бж҃е, поми́лꙋй на́съ. |
Германово: Прииди́те, возра́дуемся Го́споду, спасительную тайну вещая: стена ограды разрушилась, пла́менное oру́жие обращается вспять, и Херуви́м отступает от дре́ва жи́зни, и я ра́йской его пи́щи причаща́юся, от которого́ же изгнан был за непослуша́ние. Неизме́нный ибо о́браз Отчий, о́браз вечный Eго́, вид раба́ приемлет, от Невкусившей брака Ма́тери пройдя, не претерпев изменения. Ибо пребывает, Бог Сущий истинен. И чем не был, то принял, стал Человеком по причине Его человеколюбия. Тому возопием: «Родившийся от Де́вы Бо́же, поми́луй нас». |
||||||
О ком, кому и почему радуемся на радость? Лук.2:8-14 |
|||||||
А҆нато́лӏ̈ево: Гдⷭ҇ꙋ ӏ҆и҃сꙋ ро́ждшꙋсѧ ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы, присвѣти́шасѧ всѧ́чєскаѧ: па́стырємъ бо свирѧ́ющымъ, и҆ волхвѡ́мъ покланѧ́ющымсѧ, а҆́гг҃лѡмъ воспѣва́ющымъ, и҆́рѡдъ мѧтѧ́шесѧ, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ во пло́ти ꙗ҆ви́сѧ, сп҃съ дꙋ́шъ на́шихъ. Црⷭ҇тво твоѐ, хрⷭ҇тѐ, бж҃е, црⷭ҇тво всѣ́хъ вѣкѡ́въ, и҆ влⷣчество твоѐ во всѧ́комъ ро́дѣ и҆ ро́дѣ, воплоти́выйсѧ ѿ дх҃а ст҃а́гѡ, и҆ ѿ приснодв҃ы марӏ́и вочл҃вѣ́чивыйсѧ, свѣ́тъ на́мъ возсӏ̈ѧ̀, хрⷭ҇тѐ бж҃е, твоѐ прише́ствӏ̈е: свѣ́тъ ѿ свѣ́та, ѻ҆́ч҃ее сӏ̈ѧ́нӏ̈е, всю̀ тва́рь просвѣти́лъ є҆сѝ, всѧ́кое дыха́нӏ̈е хва́литъ тѧ̀. ѻ҆́бразъ сла́вы ѻ҆́ч҃ӏ̈ѧ, сы́й, и҆ пре́жде сы́й, и҆ возсӏ̈ѧ́вый ѿ дв҃ы бж҃е, поми́лꙋй на́съ. Что̀ тебѣ̀ принесе́мъ, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́кѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ на землѝ, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣ́къ на́съ ра́ди; ка́ѧждо бо ѿ тебє̀ бы́вшихъ тва́рей благодаре́нӏ̈е тебѣ̀ прино́ситъ: а҆́гг҃ли, пѣ́нӏ̈е: нб҃са̀, ѕвѣздꙋ̀: волсвѝ, да́ры: па́стырӏ̈е, чꙋ́до: землѧ̀, верте́пъ: пꙋсты́нѧ, ꙗ҆́сли: мы́ же, мт҃рь дв҃ꙋ. и҆́же пре́жде вѣ̑къ бж҃е, поми́лꙋй на́съ. |
Анатолиево: Господу Иисусу, родившемуся от Святой Девы, Его свету приобщились все: пастыри, на свирели играющие, и волхвы поклоняющиеся, Ангелы, воспевающие, И́род, мятущийся, потому что Бог во пло́ти явился, Спаситель душ на́ших. Ца́рство Твое́, Христе́ Бо́же, Ца́рство всех веко́в, и Влады́чество Твое́ во всяком ро́де и ро́де, воплоти́вшийся от Духа Святого и от Присноде́вы Мари́и вочелове́чившийся, свет нам воссияло, Христе́ Бо́же, Твое́ прише́ствие. Свет от Све́та, Óтчее сия́ние, всю тварь просвети́л, потому всякое дыха́ние хва́лит Тебя. О́браз славы Óтчия, Сущй, и пре́жде Сущий, и воссия́вший от Де́вы, Бо́же, поми́луй нас. Что Тебе принесем, Христе́, я́ко явился на земле, яко Челове́к, нас ра́ди? Каждая ибо Тобой созданная тва́рь благодаре́ние Тебе́ прино́сит: Ангели – пение; небеса – звезду; волхвы – дары; па́стыри – чу́до; земля́– верте́п; пусты́ня – ясли; мы же – Матерь Де́ву. Как прежде веков, Боже, помилуй нас. |
||||||
Кто явился, и как каждый приобщился к Его славному явлению?
Лук.2:8-20; Мф.2:1-18; Ин.4:42 |
|||||||
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Кассӏ́ино: А҆́ѵгꙋстꙋ є҆динонача́льствꙋющꙋ на землѝ, многонача́лӏ̈е человѣ́кѡвъ преста̀: и҆ тебѣ̀ вочл҃вѣ́чшꙋсѧ ѿ чⷭ҇тыѧ, многобо́жӏ̈ѧ ӏ҆́дѡлѡвъ ѹ҆праздни́сѧ, подъ є҆ди́нѣмъ ца́рствомъ мӏ̈рски́мъ гра́ди бы́ша, и҆ во є҆ди́но влⷣчество бж҃ества̀ ꙗ҆зы́цы вѣ́роваша. написа́шасѧ лю́дӏ̈е повелѣ́нӏ̈емъ ке́саревымъ, написа́хомсѧ вѣ́рнӏ̈и и҆́менемъ бжⷭ҇тва̀, тебє̀ вочл҃вѣ́чшагѡсѧ бг҃а на́шегѡ. ве́лӏ̈ѧ твоѧ̀ ми́лость, гдⷭ҇и, сла́ва тебѣ̀. |
Слава, и ныне... Кассиино Августу eдинонача́льствующему на земле, многонача́лие челове́ков передалось; и Тебе́ вочеловечившемуся от Чистой, многобо́жие и́долов покорилось, под eди́ным ца́рством мирски́м гра́ды бы́ли, и во еди́но Влады́чество Бога народы уве́ровали. Записавшиеся люди повелением кесаря, написались верные, именем Бога Отца, Тебя вочеловечившегося Бо́га на́шего. Ве́ликая Твоя́ ми́лость, Го́споди, сла́ва Тебе́. |
||||||
Как соотносится единоначалие Августа Римского с явившимся
единобожием Христа Спасителя? Из записавшихся подданными Рима по своим родам, куда еще вписались
Христом Спасителем? Пс.68:29; Исх.32:32,33; Евр.12:23; Лук.10:20; Фил.4:3;
Откр.3:5; 13:8; 20:15; 22:19 |
|||||||
Паримии праздника на вечерней Бытӏ̈ѧ̀ чте́нӏ̈е. [Глава̀ а҃]. Быт 1:1–13 Чи́слъ чте́нӏ̈е. [Глава̀ к҃д]. Числ 24:2–3, 5–9, 17–18 Прⷪ҇ро́чества мӏ̈хе́ина чте́нӏ̈е. [Глава̀ д҃ и҆ є҃]. Мих 4:6–7; 5:2–4 Быт 1:1–13 Какова была земля вначале? 1:1-2 Числ 24:2–3, 5–9, 17–18 Зачем и почему пригласил Валаак пророка Валаама в свои земли?
22:6 Что и кого увидел оком Господним Валаам в послушании Богу?
24:15-17; Мф.2:2,9-11 Как благословение Израиля (Боровшегося с Богом и побежденного Им (Быт.32:28)) вошло во все народы? Лук.2:27-32; Ин.1:29; 1Ин.2:1,2; Гал.3:13-16; Мф.28:19 Каковыми должно быть нам, чтобы обретать не проклятие, но благословение Божие? Втор.28:1,15; Пс.90:1-4; Прит.26:2; Мф.5:16; 25:31-46; Еф.6:10-18; Ин.1:11-13; 3:16; 15:5 Как возвращаемся в блага Божии? Ис.1:16-29; Деян.2:37-43 Мих 4:6–7; 5:2–4 Кто научает народы путям Божьим? 4:1-3; Мф.23:8 Откуда по плоти должен был явиться Владыка Вечный? 5:2-4; Мф.2:6 |
|||||||
Тропа́рь се́й: Та́йнѡ роди́лсѧ є҆сѝ въ верте́пѣ, но нб҃о тѧ̀ всѣ̑мъ проповѣ́да, ꙗ҆́коже ѹ҆ста̀, ѕвѣздꙋ̀ предлага́ѧ, сп҃се, и҆ волхвы̀ тѝ приведѐ, вѣ́рою покланѧ́ющыѧсѧ тебѣ̀: съ ни́миже поми́лꙋй на́съ. |
Тропарь сей: Тайно родился в верте́пе, но Не́бо Тебя всем проповедало, яко же уста, звезду предлагая, Спа́се, и волхвов к Тебе привело, верою поклонившихся Тебе. С ними же помилуй нас. |
||||||
Как родился Спаситель, и как Его проповедало всему миру небо? |
|||||||
По ѻ҆бы́чаю чтє́нӏ̈ѧ сӏ̈ѧ̑. Прⷪ҇ро́чества и҆са́ӏ̈ина чте́нӏ̈е. [Глава̀ а҃ӏ]. Ис 11:1–10 Прⷪ҇ро́чества варꙋ́хова чте́нӏ̈е. [Главы̑ г҃ и҆ д҃]. Вар 3:36–38; 4:1–4 Прⷪ҇ро́чества данӏ̈и́лова чте́нӏ̈е. [Глава̀ в҃]. Дан 2:31–36, 44–45 Ис 11:1–10 Что пророчествовал Исаия о потомке Давида сына Иесея? 11:1-5 Вар 3:36–38; 4:1–4 Кто явился на земле, у кого мудрость и кому она даруется?
3:36-38 Дан 2:31–36, 44–45 В чем нам открывается прообраз Христа? 2:31-36 |
|||||||
Тропа́рь се́й: Возсӏ̈ѧ́лъ є҆сѝ, хрⷭ҇тѐ, ѿ дв҃ы, разꙋ́мное сл҃нце пра́вды, и҆ ѕвѣзда́ тѧ показа̀ въ верте́пѣ вмѣща́ющасѧ невмѣсти́маго. волхвы̀ наста́вилъ є҆сѝ на поклоне́нӏ̈е твоѐ, съ ни́миже тѧ̀ велича́емъ: жизнода́вче, сла́ва тебѣ̀. |
Тропарь сей Воссиял, Христе́, от Девы, разумное Солнце Правды, и звезда Тебя показала в верте́пе, вмещающем Невместимого. Волхвов наставил на поклонение Тебя, с ними же Тебя величаем: Жизнода́вче, слава Тебе. |
||||||
Каким путем воссиял Христос? |
|||||||
Прⷪ҇ро́чества и҆са́ӏ̈ина чте́нӏ̈е. [Глава̀ ѳ҃] Ис 9:6–7 Прⷪ҇ро́чества и҆са́ӏ̈ина чте́нӏ̈е. [Главы̑ з҃ и҆ и҃] Ис 7:10-16; 8:1-4, 8-10 А҆пⷭ҇лъ къ є҆вре́ємъ, зача́ло т҃г. Евр 1:1–12 Е҆ѵⷢ҇лӏ̈е ѿ лꙋки́, зача́ло є҃. Лк 2:1–20 Ис 9:6–7 Какой особый младенец открылся пророку, как родившийся? 9:6-7 Ис 7:10-16; 8:1-4, 8-10 Что предложил Ахазу Господь? 7:10,11 Евр 1:1–12 Что говорится в тексте о Христе Спасителе, как Сыне Божьем и Боге? Лк 2:1–20 Что происходило во дни Рождества Христова? |
|||||||
Вмѣ́стѡ Досто́йно: Ѡ҆ тебѣ̀ ра́дꙋетсѧ бл҃года́тнаѧ всѧ́каѧ тва́рь, а҆́гг҃льскӏ̈й собо́ръ, и҆ чл҃вѣ́ческӏ̈й ро́дъ, ѡ҆сщ҃е́нный хра́ме, и҆ раю̀ слове́сный: дв҃ственнаѧ похвало̀, и҆з̾ неѧ́же бг҃ъ воплоти́сѧ, и҆ млⷣнецъ бы́сть, пре́жде вѣ̑къ сы́й бг҃ъ на́шъ: ложесна́ бо твоѧ̑ прⷭ҇то́лъ сотворѝ, и҆ чре́во твоѐ простра́ннѣе нб҃съ содѣ́ла. ѡ҆ тебѣ̀ ра́дꙋетсѧ, бл҃года́тнаѧ, всѧ́каѧ тва́рь, сла́ва тебѣ̀. |
Вместо Досто́йно О Тебе радуется, Благодатная всякая тварь, Ангельский собор и человеческий род, освященный Храме и Раю словесный, девственная Похвала. Из Неё же Бог воплотился и Младенцем стал, прежде веков существующий Бог наш. Ложесна ибо Твои престолом сотворил и чрево Твое пространнее Небес сделал. О Тебе́ радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе. |
||||||
Как величается Пречистая Богородица всем творением? |
|||||||
На стӏ̈хо́внѣ стӏ̈хи̑ры самогла́сны: Ге́рманово: Ве́лӏ̈е и҆ пресла́вное чꙋ́до соверши́сѧ дне́сь: дв҃а ражда́етъ, и҆ ѹ҆тро́ба не и҆стлѣва́етъ: сло́во воплоща́етсѧ, и҆ ѻ҆ц҃а̀, не ѿлꙋча́етсѧ: а҆́гг҃ли съ па́стырьми сла́вѧтъ, и҆ мы̀ съ ни́ми вопӏ̈е́мъ: сла́ва въ вы́шнихъ бг҃ꙋ, и҆ на землѝ ми́ръ. Стӏ́хъ: И҆зъ чре́ва пре́жде денни́цы роди́хъ тѧ̀: клѧ́тсѧ гдⷭ҇ь и҆ не раска́етсѧ. Дне́сь ражда́етъ дв҃а творца̀ всѣ́хъ, є҆де́мъ прино́ситъ верте́пъ, и҆ ѕвѣзда̀ показꙋ́етъ хрⷭ҇та̀ со́лнца сꙋ́щымъ во тмѣ̀: съ да́ры волсвѝ поклони́шасѧ, вѣ́рою просвѣща́еми. и҆ па́стырӏ̈е ви́дѣша чꙋ́до, а҆́гг҃лѡмъ воспѣва́ющымъ и҆ глаго́лющымъ: сла́ва въ вы́шнихъ бг҃ꙋ. Стӏ́хъ: Речѐ гдⷭ҇ь гдⷭ҇еви моемꙋ̀: сѣдѝ ѡ҆деснꙋ́ю менє̀. |
На стиховне стихиры самогласные... Германово Великое и преславное чудо совершилось днесь: Дева рождает, и утроба не истлевает, Слово воплощается и Отца не отлучается, Ангелы с пастырями славят, и мы с ними вопием: слава в Вышних Богу, и на земле мир. Стих: Из чрева прежде денницы родил Тебя: клялся Господь и не раскается. Днесь рождает Де́ва Творца́ всех, Eде́м приносит верте́п, и звезда показывает Христа́ Солнце сущим во тьме. С дарами волхвы поклонились, верою просвещаемые, и па́стыри видели чудо, Ангелов воспевающих и глаголющих: сла́ва в Вы́шних Бо́гу. Стих: Рече Господь Господу моему: «Сиди одесную Меня». |
||||||
Какое чудо совершается ныне и как? Стих Когда был рожден Сын Слово Божье во Святой Троице? Ин.1:1-3; Кол.1:15-17 Днесь кого рождает Дева? Стих Почему псалмопевец Давид называет своего потомка сына Господом, как не принято в семье и обществе, где почитают старших? Пс.109:1; Лук.20:42-44; Мф.22:42-45; 1Тим.3:16 |
|||||||
А҆нато́лӏ̈ево: Гдⷭ҇ꙋ ӏ҆и҃сꙋ ро́ждшꙋсѧ въ виѳлее́мѣ ӏ҆ꙋде́йстѣмъ, ѿ востѡ́къ прише́дше волсвѝ, поклони́шасѧ бг҃ꙋ вочл҃овѣ́чшꙋсѧ. и҆ сокрѡ́вища своѧ̑ ѹ҆се́рднѡ ѿве́рзше да́ры честны̑ѧ приноша́хꙋ: и҆скꙋше́но зла́то, ꙗ҆́кѡ цр҃ю̀ вѣкѡ́въ: и҆ лӏ̈ва́нъ, ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ всѣ́хъ: ꙗ҆́кѡ тридне́вномꙋ же мертвецꙋ̀, смѵ́рнꙋ безсме́ртномꙋ. всѝ ꙗ҆зы́цы прӏ̈иди́те, поклони́мсѧ ро́ждшемꙋсѧ, спастѝ дꙋ́шы на́шѧ. |
Анатолиево: Господу Иисусу, родившемуся в Вифлееме Иудейском, от востока придя, волхвы поклонились Богу Вочеловечившемуся. И сокровища свои усердно отверзли, дары честные принеся: чистое злато, как Царю веков; и ливан, как Богу всех; как тридневному же мертвецу – смирну Бессмертному. Все народы, придите, поклонимся родившемуся спасти́ души наши. |
||||||
Кому поклонились волхвы, пришедшие с востока? |
|||||||
Сла́ва: |
Слава… |
||||||
К чему призывается Город Мира и любящие Горнее Сияние? |
|||||||
И҆ ны́нѣ: |
И ныне… |
||||||
Куда вселился Спаситель мира? Лук.2:7 |
|||||||
Тропа́рь: Ржⷭ҇тво̀ твоѐ, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ, возсӏ̈ѧ̀ мӏ́рови свѣ́тъ ра́зꙋма: въ не́мъ бо ѕвѣзда́мъ слꙋжа́щӏ̈и, ѕвѣздо́ю ѹ҆ча́хꙋсѧ, тебѣ̀ кла́нѧтисѧ сл҃нцꙋ пра́вды, и҆ тебѐ вѣ́дѣти съ высоты̀ восто́ка: гдⷭ҇и, сла́ва тебѣ̀. |
Тропарь Рождество Твое, Христе́ Бо́же наш, воссияло миру свет разума, в нем ибо звездам служащие звездою научаются Тебе кланяться, Солнцу Правды, и Тебя знать с высоты востока. Го́споди, слава Тебе́. |
||||||
Что и как принесло миру Рождество Сына Божия? Лук.1:79;
Ин.1:9-13; 1Ин.1:5-7; Деян.26:18; Еф.5:8-11 |
|||||||
На ѹ҆́трени. |
На утрени |
||||||
По а҃-й стӏ̈холо́гӏ̈и, сѣда́ленъ: Во ꙗ҆́слехъ на́съ ра́ди безслове́сныхъ положи́лсѧ є҆сѝ, долготерпѣли́ве сп҃се, младе́нствовавъ во́лею: па́стырӏ̈е же тѧ̀ воспѣ́ша со а҆́гг҃лы, зовꙋ́ще. сла́ва и҆ хвала̀ на землѝ рожде́нномꙋ, и҆ ѡ҆божи́вшемꙋ земноро́дныхъ сꙋщество̀, хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ. |
По 1-й стихологии седален… Во яслях нас ради бессловесных положился, Долготерпели́ве Спа́се, младенчествовав добровольно. Пастыри же Тебя воспели с Ангелами, взывая: «Слава и хвала на земли рожденному и обожившему земнородных существо Христу Богу нашему». |
||||||
Как воспринял на Себя младенчество Спаситель? Фил.2:6,7;
2Кор.8:9; Гал.4:4; Ис.53:1-3 |
|||||||
Поⷣ: Красотѣ̀ дѣ́вства: Превѣ́чнаго и҆ непостижи́маго, соприсносꙋ́щнаго неви́димомꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀, во ѹ҆тро́бѣ пло́тски носи́ла є҆сѝ, бцⷣе, є҆ди́но и҆ неслӏ̈ѧ́нное трⷪ҇цы бжⷭ҇тво̀. просӏ̈ѧ̀ бл҃года́ть твоѧ̀ въ мӏ́рѣ, всепѣ́таѧ. тѣ́мже непреста́ннѡ вопӏ̈е́мъ: ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и. |
Подобен: Красоте́ де́вства Преве́чного и Непостижимого, Соприсносу́щнаго Невидимому Отцу, во утробе плотски носила, Богородице, единое и неслиянное Тро́ицы Божество́. Просияла благодать Твоя в мире, Всепе́тая. Тем же непрестанно вопием: «Радуйся, Чистая Де́во Ма́ти». |
||||||
Кого в утробе носила Богородица? |
|||||||
Полѷеле́й и҆ велича́нӏ̈е: Велича́емъ тѧ̀, живода́вче хрⷭ҇тѐ, на́съ ра́ди ны́нѣ пло́тӏ̈ю ро́ждшагосѧ ѿ безневѣ́стныѧ и҆ пречⷭ҇тыѧ дв҃ы мр҃ӏ́и. |
Полиелей и величание: Величаем Тебя, Жизниподателю Христе, нас ради ныне плотью родившегося от Безневестной и Пречистой Девы Марии. |
||||||
Кого величаем? |
|||||||
Евангелие на утрени Е҆ѵⷢ҇лӏ̈е ѿ матѳе́а, зача́ло в҃. Мф 1:18–25 Мф 1:18–25 О чем идет повествование? 1:18 |
|||||||
На лӏ̈тꙋргӏ́и. |
На литургии |
||||||
Вхо́дное: И҆зъ чре́ва пре́жде денни́цы роди́хъ тѧ̀, клѧ́тсѧ гдⷭ҇ь и҆ не раска́етсѧ: ты̀ ӏ҆ере́й во вѣ́къ по чи́нꙋ мелхӏ̈седе́ковꙋ. |
Входное: Из чрева прежде денницы родил Тебя, клялся Господь и не раскается: Ты Иерей во век по чину Мелхиседека. |
||||||
По какому чину, колена Левия или царя Мелхиседека, Христос Спаситель совершает служение вечного Первосвященника? Быт.14:18; Пс.109:4; Евр.5:6; 7:9-17 |
|||||||
Тропа́рь высоча́йшимъ гла́сомъ Ржⷭ҇тво̀ твоѐ, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ, возсӏ̈ѧ̀ мӏ́рови свѣ́тъ ра́зꙋма: въ не́мъ бо ѕвѣзда́мъ слꙋжа́щӏ̈и, ѕвѣздо́ю ѹ҆ча́хꙋсѧ, тебѣ̀ кла́нѧтисѧ сл҃нцꙋ пра́вды, и҆ тебѐ вѣ́дѣти съ высоты̀ восто́ка: гдⷭ҇и, сла́ва тебѣ̀. |
Тропарь высочайшим гласом Рождество Твое, Христе Боже наш, воссияло миру свет разума, в нем ибо звездам служащие звездою учатся Тебе кланяться, Солнцу Правды, и Тебя ведать с высоты востока. Господи, слава Тебе. |
||||||
Каков источник разума и жизни человека? Быт.2:7; 1Кор.1:25;
1Ин.5:20; Ин.14:6 |
|||||||
Сла́ва, и҆ ны́нѣ, конда́къ: Дв҃а дне́сь пресꙋ́щественнаго ражда́етъ, и҆ землѧ̀ верте́пъ непристꙋ́пномꙋ прино́ситъ. а҆́гг҃ли съ па́стырьми славосло́вѧтъ, волсви́ же со ѕвѣздо́ю пꙋтеше́ствꙋютъ: на́съ бо ра́ди роди́сѧ ѻ҆троча̀ мла́до превѣ́чный бг҃ъ. |
Слава, и ныне: кондак: Дева днесь Пресуществующего рождает, и земля вертеп Неприступному приносит. Ангелы с пастырями славословят, волхвы же со звездою путешествуют: нас ибо ради родилось Oтроча Младое, Превечный Бог. |
||||||
Кто ныне рождает Существующего прежде всего творения? |
|||||||
А҆пⷭ҇лъ къ гала́тѡмъ, зача́ло с҃ѳ. Гал 4:4–7 Е҆ѵⷢ҇лӏ̈е ѿ матѳе́а, зача́ло г҃. Мф 2:1–12 Гал 4:4–7 Мф 2:1–12 Зачем пришли в Иерусалим мудрецы с востока? 2:1,2 |
|||||||
Вмѣ́стѡ трист҃а́гѡ: Е҆ли́цы во хрⷭ҇та̀ крⷭ҇ти́стесѧ, во хрⷭ҇та̀ ѡ҆блеко́стесѧ, а҆ллилꙋ́ӏ̈а. |
Вместо Трисвятаго: Все во Христа крестившиеся, во Христа облеклись. Аллилуйя. |
||||||
Какую одежду одели все во Христа крестившиеся? Откр.3:17,18;
Кол.3:14; 2Кор.5:3; Рим.6:4-13; Еф.6:10-18 |
|||||||
Прокӏ́менъ: Всѧ̀ землѧ̀ да покло́нитсѧ тебѣ̀, и҆ пое́тъ тебѣ̀, да пое́тъ же и҆́мени твоемꙋ̀ вы́шнӏ̈й. Стӏ́хъ: Воскли́кните гдⷭ҇ви всѧ̀ землѧ̀, по́йте же и҆́мени є҆гѡ̀, дади́те сла́вꙋ хвалѣ̀ є҆гѡ̀. |
Прокимен: Вся земля да поклонится Тебе и поет Тебе, да поет же Имени Твоему Вышний. Стих: Воскликни Господу, вся земля, пойте же Имени Его, дадите славу хвале Его. |
||||||
Кому поклоняемся и восклицаем, созерцая Младенца? Пс.65:1-4 |
|||||||
История праздникаКогда и где родился Иисус? |
|||||||
Слово на Рождество Христово святителя Григория ЧудотворцаЧему подобен Вифлеем в дни этого торжества? |
|||||||
Задание урокаВыполнить задания в указанной последовательности. Сотворить молитву на начало учения: из утреннего правила
от начала до Отче наш, включительно, и молитву на начало учения.
Прочитать указанные в таблицах тексты читаемого на литургии Святого Писания: Гал. 4:4–7; Мф 2:1–12. Святое Писание см… Кратко ответить в Дневнике чтения Святого Писания на представленные в таблице вопросы по текстам: Гал. 4:4–7; Мф 2:1–12. В качестве листа электронной тетради для ответов допустимо использовать данную страницу. Прочитать поучения сегодняшнего дня: «Историю праздника» и «Слово на Рождество Христово святителя Григория Чудотворца» в Хрестоматии текстов, см… Ответить на представленные в таблице вопросы по тексту Истории и Беседы. Прочитать предлагаемые тексты праздничного богослужения, их толковый перевод, их основание в Священном Писании с комментариями святых отцов. Научиться правильно читать тексты на церковнославянском
языке и объяснять смысл. Кратко ответить в Дневнике на предлагаемые ко всем богослужебным текстам вопросы, с использованием Святого Писания по указанным и иным ссылкам. Проконтролировать чтение церковнославянских текстов, в том числе, в небольших группах или в парах в воскресной школе. Выучить наизусть: Двум человекам, в молитве испрошенным у Господа, рассказать наизусть заданные тексты, хорошо – взаимно, с объяснением и обсуждением. Выполнить электронные тесты (готовятся). Обсудить ответы на все тексты в воскресной приходской школе, при необходимости откорректировать. Написать эссе небольшое (при немощи, рассказать устно) на основании Святого Писания на одну из тем по вопросам истории праздника Рождества Христова или Слова на Рождество Христово святителя Григория Чудотворца. Сдать свою работу на проверку преподавателю или обменяться мнениями с соучениками воскресной школы и в семье… Лучшие работы, испросив благословения у настоятеля храма, опубликовать в блоге, средствах массовой информации прихода, епархии или иных. Участвовать в богослужении праздника, начиная с вечерни накануне праздничного дня, с пониманием текстов и открывшихся таинственных истин пройденного урока. Дополнительно Прочитать службу празднику по Праздничной минее на церковнославянском
языке и, параллельно, в современном толковом переводе. Научиться
пересказывать смысл. |
|||||||
Описание урокаУрок разработан на основании богослужебных текстов Минеи месячной (декабрь), в том числе, читаемых в данном случае текстов Священного Писания. В уроке открываются элементарные основы понимания духовно-нравственного и богословского содержания двунадесятого праздника Рождества Христова, как части истории, ведущей мир к явлению предсказанного пророками Христа Спасителя Сына Божия. Первый раз приходившего, чтобы умереть на Кресте за грехи всего мира, и грядущего снова, чтобы окончательно судить падший мир и спасти верных в вечную жизнь и славу Божию века будущего. При этом поясняется путь спасения человека в жизнь вечную в причастии Христу Спасителю и Богу и Его Телу и Дому Божию, Церкви Православной. Указывается на Марию Деву Богородицу, как Жилище Божие и Матерь Божью, смиренно от Святого Духа зачавшую, вышней благодатью носившую и чудесно родившую миру в полноте человека и в полноте Бога, Христа Спасителя. Того, Который открывает человеку доступ обратно в Эдем к Богу, возрождает благочестивых от смерти в жизнь, восстанавливает в них образ и подобие Божие, истинно смиренным Богу дарует блага сего и будущего века, ныне многие исцеления, а по всеобщем воскресении нетление жизни вечной. На основании избранных текстов богослужения из Праздничной Минеи данного дня и мест Святого Писания, читаемых на богослужении и иных являющихся основанием рассматриваемых молитвословий, формируется благоговейное и благое человеку отношение к Пречистой Деве Марии и Рожденному Нею Христу Спасителю и Богу, к Православной Церкви и её храму, к её подающим благодать таинствам и богослужению. Учащиеся побуждаются к молитвам Христу и Богу, Богородице и святым для укрепления единства со Христом и Его Церковью, для совершенствования благодатной силой Божьей мудрости и любви на пути освящения во Христе, служения Христу и Богу, Церкви и миру. В освоении материала урока предполагается активное исследовательское участие самих учащихся, а также рождающееся и укрепляющееся при этом их стремление к полноценной приходской жизни Церкви Православной, в неизменной надежде на подаваемую при этом смиренным во Христе благодать Божию. Божьей помощи в трудах. |
|||||||
Электронная почта: vcsl-k@ya.ru; sl@sancti.ru Опубликовано: 2018.01.04 Калашников Ю.В. Рождество Христово. Урок. [Электронный ресурс] / Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». ISSN 2078-8932. URL: http://sancti.ru/sl/hs/intr-pre/min/1225-kristr.htm, (дата обновления: 2022.01.03).
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО
РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА ОФИЦИАЛЬНЫЙ САЙТ |