ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА Школа / Путь освящения / Великие праздники / Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии |
ПРАВОСЛАВНЫЙ КОМПОНЕНТ ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
«ОСНОВЫ ПРАВОСЛАВНОЙ ВЕРЫ И КУЛЬТУРЫ»
Великие двунадесятые праздники. Урок
Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей
Богородицы и Приснодевы Марии
(21 октября / 4 декабря)
Вхо́дъ
во хра́мъ прест҃ы́ѧ влⷣчцы на́шеѧ бцⷣы и҆ приснодѣ́вы марӏ́и.
Мѣ́сѧца ное́мврӏ̈а въ к҃а-й де́нь.
На ма́лѣй вече́рни. |
На малой вечерне |
|
Ѿ гдⷭ҇а прӏ̈и́мше ѡ҆бѣща́нӏ̈ѧ пло́дъ, ӏ҆ѡакӏ́мъ и҆ а҆́нна бж҃ӏ̈ю мт҃рь, благопрӏ̈ѧ́тнꙋ же́ртвꙋ, въ хра́мъ введо́ша дне́сь, и҆ заха́рӏ̈а, вели́кӏ̈й а҆рхӏ̈ере́й, благослови́въ, прӏ̈ѧ́тъ. Ст҃ы́хъ ст҃а́ѧ во ст҃ы́хъ ѡ҆бита́ти досто́йнѡ введе́сѧ, ꙗ҆́кѡ бг҃опрӏ̈ѧ́тна же́ртва. и҆ сӏ̈ю̀ дѣ́вы, добродѣ́тельми благоꙋкраша́емы, впредѝ свѣщеносѧ́ще, приведо́ша гдⷭ҇ꙋ, ꙗ҆́коже сосꙋ́дъ свѧще́ннѣйшӏ̈й. Да ѿве́рзетсѧ две́рь бг҃опрӏ̈ѧ́тнагѡ хра́ма: хра́мъ бо всѣ́хъ цр҃ѧ̀ и҆ престо́лъ дне́сь со сла́вою внꙋ́трь прӏ̈е́мъ, ӏ҆ѡакӏ́мъ возлага́етъ, ѡ҆свѧти́въ гдⷭ҇ꙋ, ѿ негѡ̀ и҆збра́ннꙋю въ мт҃рь є҆гѡ̀. |
От Го́спода принявши обещания плод, Иоаки́м и А́нна Бо́жию Ма́терь, благоприя́тную же́ртву, в храм ввели днесь, и Заха́рия, вели́кий архиере́й, благослови́в, принял. Святы́х свята́я во святы́х обитать досто́йно ввелася, я́ко Богу приятная жертва. И Сию девы, добродетелями благо украшаемые, впреди свечи нося, привели Господу, яко же сосуд священнейший. Да отверзнется дверь Богу приятного храма: ибо Храм всех Царя́ и Престол, днесь со славою внутрь принял, Иоаким возлагает, освятив Господу, от Него́ избранную в Матерь Его. |
|
Как приняли благочестивые Иоаким и Анна Дитя? Куда велась Мария Дева? Исх.26:30-37; 3Цар.8:6-9 Кого принимает ныне храм внутрь? Мф.1:18-21 |
||
Тропáрь Дне́сь благоволе́нӏ̈ѧ бж҃ӏ̈ѧ пред̾ѡбраже́нӏ̈е, и҆ человѣ́кѡвъ спасе́нӏ̈ѧ проповѣ́данӏ̈е, въ хра́мѣ бж҃ӏ̈и ꙗ҆́снѡ дв҃а ꙗ҆влѧ́етсѧ и҆ хрⷭ҇та̀ всѣ̑мъ предвозвѣща́етъ. то́й и҆ мы̀ велегла́снѡ возопӏ̈и́мъ: ра́дꙋйсѧ, смотре́нӏ̈ѧ зижди́телева и҆сполне́нӏ̈е. |
Тропарь Сегодня благоволе́ния Божия предварительное изображение, и челове́ков спасения проповедь, в хра́ме Божием ясно Де́ва является и Христа́ всем предвозвещает. Потому и мы велегла́сно возопием: радуйся, Предопределения Создателя исполнение. |
|
Что сегодня изображается и проповедуется? Мф.1:22,23 |
||
На вели́цѣй вече́рни. Дне́сь, вѣ́рнӏ̈и, ликовствꙋ́имъ, во ѱалмѣ́хъ и҆ пѣ́снехъ гдⷭ҇еви пою́ще, и҆ чтꙋ́ще тогѡ̀ свѧще́ннꙋю сѣ́нь, ѡ҆дꙋшевле́нный кӏ̈вѡ́тъ, невмѣсти́мое сло́во вмѣсти́вшꙋю: приво́дитсѧ бо гдⷭ҇еви, па́че є҆стества̀ пло́тӏ̈ю младе́нствꙋющи, и҆ ст҃и́тель вели́кӏ̈й заха́рӏ̈а прӏ̈е́млетъ съ весе́лӏ̈емъ сӏ̈ю̀, ꙗ҆́кѡ бж҃ӏ̈е жили́ще. |
На великой вечерне Днесь, верные, ликуем, во псалмах и песнях Го́споду воспевая и чтя Его́ священную Тень, одушевленный Ковчег, невместимое Слово вместившую. Приводится ибо Го́споду, выше природы плотью младенчествуя, и святитель великий Захария принимает с веселием Сию́, я́ко Божие жилище. |
|
Кого и как днесь воспеваем? |
||
Дне́сь хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный ст҃ы́ѧ сла́вы хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, є҆ди́на въ жена́хъ бл҃гослове́ннаѧ, чⷭ҇таѧ приво́дитсѧ въ хра́мъ зако́нный жи́ти во ст҃ы́хъ: и҆ ра́дꙋютсѧ съ не́ю ӏ҆ѡакӏ́мъ и҆ а҆́нна дꙋ́хомъ, и҆ дѣ́вственнӏ̈и ли́цы гдⷭ҇еви пою́тъ, ѱало́мски воспѣва́юще и҆ чтꙋ́ще мт҃рь є҆гѡ̀. |
Днесь Храм одушевленный святой славы Христа Бога нашего, едина в женах Благослове́нная Чи́стая, приводится в храм законный жить во святых. И радуются с Нею Иоаки́м и А́нна духом, и девственные лица Господеви поют, псалмами воспевая и почитая Матерь Eго. |
|
Как и почему так величаем Пречистую Деву? |
||
Ты̀ прⷪ҇ро́кѡвъ проповѣ́данӏ̈е, а҆пⷭ҇лѡвъ сла́ва, и҆ мꙋ́ченикѡвъ похвала̀, и҆ всѣ́хъ земноро́дныхъ ѡ҆бновле́нӏ̈е, дв҃о мт҃и бж҃ӏ̈ѧ: тобо́ю бо бг҃ꙋ примири́хомсѧ. тѣ́мже чти́мъ твоѐ въ хра́мъ гдⷭ҇ень вхожде́нӏ̈е, и҆ со а҆́гг҃ломъ всѝ пѣ́сненнѡ, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀, пречⷭ҇таѧ, вопӏ̈е́мъ, твои́ми моли́твами спаса́емӏ̈и. |
Ты – пророков проповедь, апостолов слава, и мучеников похвала, и всех земнородных обновление, Дево Мати Божия: Тобою ибо с Бо́гом примиримся. Потому же чтим Твое в храм Господень вхождение и со Ангелом все песнь воспевая. «Радуйся», - Тебе́, Пречи́стая, вопие́м, Твои́ми моли́твами спаса́емые. |
|
Как и почему так величаем Деву Матерь Божию? |
||
Паримии праздника на вечерней а҃. И҆схо́да чте́нӏ̈е. [Глава̀ м҃]. Исх 40:1–5, 9–10, 16, 34–35 в҃. Ца́рствъ тре́тӏ̈ихъ чте́нӏ̈е. [Глава̀ и҃]. 3 Цар 7:51А; 8:1, 3–7, 9–11 г҃. Прⷪ҇ро́чества ӏ҆езекӏ́илева чте́нӏ̈е. [Глава̀ м҃г и҆ м҃д]. Иез 43:27; 44:1–4
Исх 40:1–5, 9–10, 16, 34–35 Каково устройство скинии? 40:1–5 3 Цар 7:51А; 8:1, 3–7, 9–11 Что народ воздвиг взамен скинии и что принес туда, так же и царь?
3 Цар 7:51 Иез 43:27; 44:1–4 Что происходило в восьмой день во храмовом богослужении? Иез 43:27 |
||
Се́ргӏ̈а а҆гӏ̈ополӏ́та: Дне́сь, собо́ри вѣ́рныхъ соше́дшесѧ, дꙋхо́внѣ да торжествꙋ́имъ, и҆ бг҃оѻтрокови́цꙋ, дв҃ꙋ и҆ бцⷣꙋ, въ хра́мъ гдⷭ҇ень приводи́мꙋ, благоче́стнѡ восхва́лимъ, пред̾избра́ннꙋ ѿ всѣ́хъ родѡ́въ, во ѡ҆би́телище всѣ́хъ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀ и҆ бг҃а: дѣ̑вы, свѣщы̀ носѧ́ще, пред̾иди́те, приснодв҃ы чтꙋ́ще честно́е происхожде́нӏ̈е, ма́тєри, печа́ль всю̀ ѿложи́вше, ра́достнѡ спослѣ́дствꙋйте мт҃ри бг҃а быва́ющей, и҆ ра́дости мӏ́ра хода́таицѣ. всѝ ѹ҆́бѡ ра́достнѡ, є҆́же ра́дꙋйсѧ, со а҆́гг҃ломъ возопӏ̈и́мъ ѡ҆бра́дованнѣй, при́снѡ молѧ́щейсѧ ѡ҆ дꙋша́хъ на́шихъ. |
Сергия Агиополита: Днесь собо́ры ве́рных, соше́дшись, духо́вно да торжеству́ем и Богоoтрокови́цу Де́ву и Богоро́дицу, в храм Госпо́день приводимую, благочестиво восхва́лим, предизбранную от всех родо́в, быть обителью всех Царя́ Христа́ и Бо́га. Де́вы, свечи неся, впереди идите, Присноде́вы почитая честно́е происхожде́ние. Ма́тeри, печа́ль всю отложив, ра́достно последуйте Ма́тери Бо́га быва́ющей и ра́дости ми́ра Хода́таице. Все ибо ра́достно, ра́дуйся, со А́нгелом возопием Обрадованной, всегда моля́щейся о душах наших. |
|
Что празднуем и кого восхваляем, можем ли подробно пересказать? |
||
На ѹ҆́трени. |
На утрени |
|
Пра́ведныхъ пло́дъ ӏ҆ѡакӏ́ма и҆ а҆́нны прино́ситсѧ бг҃ꙋ во свѧти́лище ст҃о́е, пло́тӏ̈ю младе́нствꙋющи, пита́тельница жи́зни на́шеѧ, ю҆́же благословѝ свѧще́нный заха́рӏ̈а: сӏ̈ю̀ всѝ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃ӏ̈ю, вѣ́рнѡ да ѹ҆блажи́мъ. |
Праведных плод, Иоаки́ма и А́нны, приносится Богу во святилище святое, плотью младенчествующая, Питательница Жизни нашей, Её же благословил священный Захария: Сию все яко Матерь Божию верно да ублажим. |
|
Как нам должно ублажать Матерь Божью? Лук.1:48; 2Кор.6:16-18 |
||
Полѷеле́й и҆ велича́нӏ̈е: Велича́емъ тѧ̀, прест҃а́ѧ дв҃о, бг҃оизбра́ннаѧ ѻ҆трокови́це, и҆ чти́мъ є҆́же въ хра́мъ гдⷭ҇нь вхожде́нӏ̈е твоѐ. |
Полиелей и величание Величаем Тебя, Пресвятая Де́во, Богоизбранная Отроковице, и чтим которое в храм Господень вхождение Твое. |
|
Кого величаем и что чтим? |
||
Евангелие на утрени Є҆ѵⷢ҇лӏ̈е лꙋкѝ, зача́ло д҃. Лк 1:39–49, 56 Как Мария Дева удостоверилась в истинности сказанного Ей Архангелом
Гавриилом? 1:26-45 |
||
Вмѣ́стѡ Моли́твами бцⷣы: Сла́ва: Дне́сь хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный и҆ вели́кагѡ цр҃ѧ̀ въ хра́мъ вхо́дитъ, томꙋ̀ ѹ҆гото́ватисѧ въ бжⷭ҇твенное жили́ще: лю́дӏ̈е весели́тесѧ. И҆ ны́нѣ: Поми́лꙋй мѧ̀ бж҃е, по вели́цѣй ми́лости твое́й, и҆ по мно́жествꙋ щедро́тъ твои́хъ, ѡ҆чи́сти беззако́нӏ̈е моѐ. |
Вместо Моли́твами Богоро́дицы: Слава… Днесь Храм одушевленный и Великаго Царя в храм входит, Тому приготовиться в Божественное жилище. Люди, веселитесь. И ныне… Помилуй мя, Боже, по великой милости Твоей и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. |
|
Как Церковь величает Входящую ныне во храм? |
||
Стӏ̈хи́ра, самогла́сна, гла́съ д҃: Дне́сь бг҃овмѣсти́мый хра́мъ бцⷣа въ хра́мъ гдⷭ҇ень приво́дитсѧ, и҆ заха́рӏ̈а сӏ̈ю̀ прӏ̈е́млетъ: дне́сь ст҃а̑ѧ ст҃ы́хъ ра́дꙋютсѧ, и҆ ли́къ а҆́гг҃льскӏ̈й та́инственнѡ торжествꙋ́етъ. съ ни́миже и҆ мы̀ пра́зднꙋюще дне́сь, съ гаврӏ̈и́ломъ возопӏ̈и́мъ: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ, гдⷭ҇ь съ тобо́ю, и҆мѣ́ѧй ве́лӏ̈ю ми́лость. |
Стихира самогласна Днесь Бога вместивший Храм, Богородица, в храм Господень приводится, и Захария Сию приемлет. Днесь святое святых радуется, и лик Ангельский таинственно торжествует. С ними же и мы празднуя днесь, с Гавриилом возопием: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, имеющей великую милость». |
|
Какие Господь открывает нам храмы? |
||
Катава́сӏ̈а ѻ҆́ба ли́ка вкꙋ́пѣ: Хрⷭ҇то́съ ражда́етсѧ, сла́вите. хрⷭ҇то́съ съ нб҃съ, срѧ́щите. хрⷭ҇то́съ на землѝ, возноси́тесѧ. по́йте гдⷭ҇еви всѧ̀ землѧ̀, и҆ весе́лӏ̈емъ воспо́йте, лю́дӏ̈е, / ꙗ҆́кѡ просла́висѧ. |
Катавасия, оба клироса вместе: Христос рождается – славьте, Христос с Небес – встречайте. Христос на земле – возноситесь. Пойте Господу, вся земля, и веселием воспойте, люди, яко прославился. |
|
Какое событие предваряется входом Пречистой Девы Марии во храм? |
||
Конда́къ Пречⷭ҇тый хра́мъ сп҃совъ, многоцѣ́нный черто́гъ и҆ дв҃а, сщ҃е́нное сокро́вище сла́вы бж҃ӏ̈ѧ, дне́сь вво́дитсѧ въ до́мъ гдⷭ҇ень, благода́ть совводѧ́щи, ꙗ҆́же въ дс҃ѣ бжⷭ҇твенномъ, ю҆́же воспѣва́ютъ а҆́гг҃ли бж҃ӏ̈и: сӏ̈ѧ̀ є҆́сть селе́нӏ̈е нбⷭ҇ное. |
Кондак Пречистый Храм Спаса, многоценный Чертог и Дева, священное сокровище славы Божьей, днесь вводится в Дом Господень, благодать Собою вводя, Которая же в Духе Божественном, Её же воспевают Ангелы Божьи: Сия есть Жилище Небесное. |
|
Кто, в сущности и её многообразии, днесь вводится во храм? Исх.3:2-6; Быт.3:24 |
||
Пѣ́снь є҃. Їрмо́съ: Ѹ҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ въ честнѣ́мъ вхожде́нӏ̈и твое́мъ: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, внꙋ́трь вошла̀ є҆сѝ въ хра́мъ бж҃ӏ̈й, ꙗ҆́коже чⷭ҇тѣ́йшӏ̈й хра́мъ, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ. |
Песнь 5 Ирмос: Ужасаются все, созерцая честное вхождение Твое. Ты ибо, Не вкусившая брак Дево, внутрь вошла, в храм Божий, как же Честнейший Храм, всем воспевающим Тебя мир подающая. |
|
Как созерцают Вхождение Пресвятой во храм? |
||
Свѧще́нӏ̈е сла́вное и҆ свѧще́нное возложе́нӏ̈е дне́сь пречⷭ҇таѧ дв҃а, возложи́вшисѧ въ хра́мъ бж҃ӏ̈й, всецр҃ю̀ на́шемꙋ, бг҃ꙋ є҆ди́номꙋ въ жили́ще соблюда́етсѧ, ꙗ҆́кѡ вѣ́сть са́мъ. |
Святилище, славная и священная Жертва, днесь Пречистая Дева, возложившая Себя в храм Божий, Всецарю нашему Богу Единому в жилище соблюдается, яко знает Сам. |
|
Кто, по чьей воле и зачем вводит Пречистую Деву во храм? |
||
Добро́тꙋ, пречⷭ҇таѧ, дꙋшѝ твоеѧ̀ зрѧ̀ нѣ́когда, вѣ́рою заха́рӏ̈а возопѝ: ты̀ є҆сѝ и҆збавле́нӏ̈е, ты̀ є҆сѝ всѣ́хъ ра́дость, ты̀ є҆сѝ воззва́нӏ̈е на́ше, є҆́юже невмѣ́стный вмѣще́нъ мнѣ̀ ꙗ҆ви́тсѧ. |
Великолепие, Пречистая, души Твоей созерцая некогда, верою Захария возопил: Ты избавление, Ты всех радость, Ты воззвание наше, Ею же вмещенный Невместный мне явится. |
|
Что воскликнул Захария, узрев Пречистую? |
||
На лӏ̈тꙋргӏ́и. |
На литургии |
|
А҆пⷭ҇лъ ко є҆вре́ємъ зача́ло т҃к. Послание к Евреям, зачало 320. Евр.9:1-7 Є҆ѵⷢ҇лӏ̈е лꙋкѝ, зача́ло н҃д. Евангелие от Луки, зачало 54. Лк.10:38–42; 11:27–28 Евр.9:1-7 Как соотносится данное зачало с паремиями вечерней этого
праздника? Что было прообразом Пречистой Богородицы, носившей в Себе Сына
Божия: Хлеб жизни, Царя царей и Слово Божье? Ин.6:32-35; Лук.1:31-33;
Ин.1:1-4, 11-14 Лк.10:38–42; 11:27–28 О чем заботилась Мария и о чем – Марфа, приняв Христа под покров
своего дома? Что из всего потребного человеку является самым важным и
незаменимым, в чем Господь похвалил Марию? 10:42; Мф.6:33 Почему послушание Христу Богу лучше самовольного труда или иной даже искренней жертвы на пути в Дом Бога, к Его любви и жизни? 1Цар.15:22,23; Исх.19:5; Еккл.4:17; Прит.21:3; Пс.50:18,19 Имена Мария и Марфа обозначают – Госпожа, но как человеку стать истинно управляющим своей жизни, способным войти в Дом Божий и принять Бога в храм своей души и обители? 1Петр.5:1-6; 3:1-9; 2:17; Еф.6:1-4; Рим.6:13,19; Ин.15:5 Как Мария Дева обрела высшую во все времена честь – быть Матерью Божией и Его Храмом одушевленным? Лук.1:38,48-53 Что и как кроме мудрости, силы и власти в своем уделе дарует Бог внимательно слушающим и соблюдающим Слово Божье? 11:27,28 |
||
Вмѣ́стѡ Досто́йно: А҆́гг҃ли, вхожде́нӏ̈е пречⷭ҇тыѧ зрѧ́ще, ѹ҆диви́шасѧ, ка́кѡ дв҃а вни́де во ст҃а̑ѧ ст҃ы́хъ. Ӏ҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нномꙋ бж҃ӏ̈ю кӏ̈вѡ́тꙋ, да ника́коже ко́снетсѧ рꙋка̀ скве́рныхъ, ѹ҆стнѣ́ же вѣ́рныхъ бцⷣѣ немо́лчнѡ, гла́съ а҆́гг҃ла воспѣва́юще, съ ра́достӏ̈ю да вопӏ̈ю́тъ: и҆́стиннѡ вы́шши всѣ́хъ є҆сѝ, дв҃о чⷭ҇таѧ. |
Вместо Достойно: Ангелы, вхождение Пречистой созерцая, удивляются: как Дева вошла во святая святых? Ирмос: Я́ко к одушевленному Божьему Ковчегу, да никогда не коснется рука скверных, уста же верных Богородице немолчно, глас Ангела воспевая, с радостью да вопиют: истинно, выше всех есть, Дево Чистая. |
|
Как Дева вошла во Святая Святых? Лук.1:27-38 В чем схожесть и в чем разница между Матерью Божьей и Ковчегом
скинии и храма? |
||
История Какой обет Богу дали праведные Иоаким и Анна? Беседа святителя Григория Паламы на праздник Введения… Какова Матерь Божия и для чего избрана? |
||
Задание урока Выполнить задания в указанной последовательности. Сотворить молитву на начало учения: из утреннего правила от начала до Отче наш,
включительно, и молитву на
начало учения. Определиться на пути спасения. Просмотреть материал по ведению дневника (рабочей тетради по урокам). Прочитать указанные в таблицах тексты читаемого на литургии Святого Писания: Евр.9:1-7; Лк.10:38–42; 11:27–28. Святое Писание см… Кратко ответить в Дневнике чтения Святого Писания на представленные в таблице вопросы по текстам: Евр.9:1-7; Лк.10:38–42; 11:27–28. В качестве листа электронной тетради для ответов допустимо использовать данную страницу. Прочитать поучения сегодняшнего дня: «Историю введения во храм Пресвятой Богородицы» и «Беседу святителя Григория Паламы архиепископа Фессалоникийского на праздник Введения Пренепорочной Владычицы нашей Богородицы во Святая святых» в Хрестоматии текстов, см… Ответить на представленные в таблице вопросы по тексту Истории и Беседы. Прочитать предлагаемые тексты праздничного богослужения, их толковый перевод, их основание в Священном Писании с комментариями святых отцов. Научиться правильно читать тексты на церковнославянском
языке и объяснять смысл. Кратко ответить в Дневнике на предлагаемые ко всем богослужебным текстам вопросы, с использованием Святого Писания по указанным и иным ссылкам. Прочесть псалмы восхождения во храм и к Богу, вслед Марии Девы Богородицы и всем святым: 119-133. Ответить на вопрос, как эти псалмы отражают наш земной путь освящения во Христе, путь к Богу. В ответе, по сути каждого псалма составить по три вопроса и ответить на них письменно. Проконтролировать чтение церковнославянских текстов, в том числе, в небольших группах или в парах в воскресной школе. Выучить наизусть: Двум человекам, в молитве испрошенным у Господа, рассказать наизусть заданные тексты, хорошо – взаимно, с объяснением и обсуждением. Выполнить электронные тесты (готовятся). Обсудить ответы на все тексты в воскресной приходской школе, при необходимости откорректировать. Написать эссе небольшое (при немощи, рассказать устно) на
основании Святого Писания и истории праздника «Вход во храм Пресвятой
Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии» на тему: Сдать свою работу на проверку преподавателю или обменяться мнениями с соучениками воскресной школы и в семье… Лучшие работы, испросив благословения у настоятеля храма, опубликовать в блоге, средствах массовой информации прихода, епархии или иных. Участвовать в богослужении праздника, начиная с вечерни накануне праздничного дня, с пониманием текстов и открывшихся таинственных истин пройденного урока. Дополнительно - Прочитать службу празднику по Праздничной минее на
церковнославянском языке и, параллельно, в современном толковом переводе.
Научиться пересказывать смысл. |
||
Описание урока Урок разработан на основании богослужебных текстов Минеи месячной (ноябрь), в том числе, читаемых текстов Священного Писания. В уроке открываются элементарные основы понимания духовно-нравственного и богословского содержания двунадесятого праздника Входа во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии, как части истории, ведущей мир к явлению ему Христа Спасителя Сына Божия. Поясняются основные черты пути спасения человека в жизнь вечную в причастии Христу Спасителю и Богу и Его Церкви Православной Телу и Дому Божию. Где вход в храм храма Божия – Пресвятой Богородицы, как особого одушевленного Ковчега и Жилища Божия, является исполнением ветхозаветных прообразов, открывающим человечеству Матерь Божью, смиренно от Святого Духа зачавшую, вышней благодатью носившую и чудесно родившую миру в полноте человека и в полноте Бога, Христа Спасителя. Что в Промысле Бога ведёт к примирению человека с Богом, путем его покаяния, возрождения и укрепления для добрых дел во Христе и Его Церкви Православной, трудами и молитвами Марии Девы Богородицы, преподобных и богоносных отцов наших и всех святых. На основании избранных текстов богослужения из Праздничной Минеи данного дня и Святого Писания, читаемых на богослужении и иных являющихся основанием рассматриваемых молитвословий, формируется благоговейное и благое человеку отношение к Пречистой Деве Марии и Рожденному Нею Христу Спасителю и Богу, к Православной Церкви и её храму, к её подающим благодать таинствам и богослужению, душа и вся жизнь человека начинает более и более во Христе наполняться вышним миром, святостью и светом. Учащиеся побуждаются к молитвам Христу и Богу, Богородице и святым для укрепления единства со Христом и Его Церковью, для совершенствования благодатной силой Божьей мудрости и любви на пути освящения во Христе, служения Христу и Богу, Церкви и миру. В освоении материала урока предполагается активное исследовательское участие самих учащихся, а также рождающееся и укрепляющееся при этом их стремление к полноценной приходской жизни Церкви Православной, в неизменной надежде на подаваемую смиренным на этом пути спасения во Христе благодать Божию. Божьей помощи в трудах. |
||
Электронная почта: vcsl-k@ya.ru; sl@sancti.ru Опубликовано: 2017.12.02 Калашников Ю.В. Вход во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии. Двунадесятые праздники. Урок. [Электронный ресурс] / Школа права. Электронные материалы журнала «Праведность и мир». ISSN 2078-8932. URL: http://sancti.ru/sl/hs/intr-pre/min/1204-intrtmpl.htm, (дата обновления: 2024.12.02).
ШКОЛА ПРАВА ИМЕНИ СВЯТОГО РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЛАДИМИРА |
||